صعودِ کم رمق بورس/افت میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد

  • کد خبر : 335154
  • 04 دی 1399 - 7:56
صعودِ کم رمق بورس/افت میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد

 

 

 

صعودِ کم رمق بورس/افت میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد

به گزارش نیوز، هفته اول دی‌ماه را می‌توان هفته صعود بورس نامید، هرچند که این صعود کم‌رمق و اندک بود. در پایان این هفته، شاخص کل ۳۴ هزار و ۴۸۰ واحد بالا آمد و شاخص کل هم وزن ۳۲ هزار و ۸۱ واحد رشد کرد.

💲 اکوایران بررسی کرد؛ ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس از ابتدای سال ۹۹

پس از آنکه بورس آذرماه را با بازدهی منفی به پایان برد، در هفته اول دی ماه بازدهی شاخص کل بورس تهران مثبت شد. شاخص کل ۲٫۵ درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۴۴۷ هزار و ۸۴۰ واحد رسید.

روند تغییرات شاخص کل در روزهای یکشنبه و دوشنبه نزولی بود ولی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه صعودی شد.

صعودِ کم رمق بورس/افت میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد

💲 روند شاخص کل هم‌وزن

برخلاف شاخص کل، شاخص کل هم‌وزن در تمام هفته روندی صعودی داشت. شاخص کل هم‌وزن در روز چهارشنبه به رقم ۴۶۸ هزار واحد رسید که بالا‌ترین رقم از اول شهریور است. شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به پایان هفته قبل ۳۲ هزار و ۸۱ واحد بالا آمد و بازدهی مثبت ۷٫۳۵ درصدی را ثبت کرد.

💲 افت میانگین هفتگی ارزش معاملات

در هفته گذشته، تغییرات ارزش معاملات کل بازار سهام در روزهای شنبه و دوشنبه نزولی بود و در باقی روزها صعودی شد. در هفته گذشته کمترین رقم ارزش معاملات کل در روز دو‌شنبه بود که ارزشی معادل ۱۶ هزار و ۲۱۴ میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته روز چهارشنبه محقق شد که با رشد ۴۳ درصدی به رقم ۲۷ هزار و ۹۲۳ میلیارد تومان بالغ شد.

میانگین ارزش معاملات کل هفته ۱۹ هزار و ۶۳۸ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۲۲ هزار و ۱۰۴ میلیاردی هفته پیشین، افت ۱۱ درصدی داشته است.

💲 افت میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۱۵ هزار و ۴۷۳ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۱۶ هزار و ۶۱۷ میلیاردی هفته پیشین، افت ۷ درصدی داشته است.

بالاترین رقم هفته ۱۶ هزار و ۵۱۴ میلیارد تومان بود که در روز سه‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز دو‌شنبه برمی‌گردد که ۱۴ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان بود.


>>>بیشتر بدانید

صعود ۸ هزار واحدی بورس در ۲۰ دقیقه/ شاخص ها سبز شدند

 


💲 افت ۷۷ درصدی میانگین ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر، ۴۵۷ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین  هزار و ۵۲۸ میلیارد تومان کمتر بود. میانگین این هفته افت ۷۷ درصدی داشته است.

💲 رشد ۴۹ درصدی میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته گذشته، ۲ هزار و ۴۲۹ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۸۰۶ میلیارد تومان بیشتر بود و در هفته اول ماه، میانگین ارزش صف‌های خرید ۴۹ درصد افزایش یافته است.

صعودِ کم رمق بورس/افت میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد

💲 خالص پول حقیقی ورودی

میانگین خالص پول حقیقی ورودی به بورس در هفته اول دی ماه مثبت بود. به عبارت دیگر بورس شاهد ورود پول‌های حقیقی بود. در طی هفته گذشته خالص پول حقیقی ورودی در تمام روزهای هفته مثبت بود.

در مجموع کل هفته، ۲ هزار و ۷۵۶ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد و میانگین هفته ورود پول حقیقی ۵۵۱ میلیارد تومان بود. بالاترین رقم ورود در روز ‌شنبه رخ داد که هزار و ۵۰۸ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار وارد شد.

 

با اخبار نیوز همراه باشید…

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=335154

ثبت نظر

-