نظرات دولت و مجلس برای بودجه ۱۴۰۰ به هم نزدیک‌تر شده است

  • کد خبر : 334813
  • 03 دی 1399 - 22:10
نظرات دولت و مجلس برای بودجه ۱۴۰۰ به هم نزدیک‌تر شده است

 

 

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه هیات دولت و نظرات دولت و مجلس با تبریک ولادت حضرت عیسی پیامبر صلح، دوستی و مهربانی به همه بشریت، گفت: بخش بزرگی از اخلاقی که امروز در جوامع انسانی مشاهده می کنیم، مدیون پیامبران الهی از جمله حضرت عیسی مسیح است و خوشحالیم از اینکه هنوز آثار آن پیامبر بزرگ در اذهان و زندگی بخش بزرگی از جامعه بشریت تاثیر گذار است.

روحانی تصریح کرد: امروز برغم فشارهایی که از ناحیه تحریم و جنگ اقتصادی دشمن و همچنین آثار و تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا داشتیم، در سایه ایثار، فداکاری و مقاومت مردم و خادمان مردم در دولت و قوای دیگر، حرکت های بسیار خوبی را در بهبود اقتصاد کشور شاهد هستیم و رشد اقتصادی کشور ادامه خواهد داشت.

 

روحانی: نظرات دولت و مجلس درباره بودجه 1400 به یکدیگر نزدیک‌تر شده است/  نگرانی درباره واکسن کرونا نداریم- اخبار مجلس و دولت ایران - اخبار سیاسی  تسنیم - Tasnim

 

رئیس جمهور با اشاره به جلسه روز گذشته با رئیس مجلس ، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه و همچنین برخی از اعضای این کمیسیون و وزرای دولت درخصوص بودجه ۱۴۰۰ ، افزود:  با مباحث مطرح شده در این جلسه نظرات به هم نزدیک شد و به جمع بندی خوبی رسیدیم  و امیدواریم با تصویب بودجه در کمیسیون تلفیق و مجلس، در زمان مناسب آن را دریافت کنیم.

روحانی با بیان اینکه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ پیام های بسیار مهمی برای اقتصاد کشور در سال آینده دارد، افزود: سال آینده با امسال و سال های قبل از لحاظ سیاسی و اقتصادی متفاوت خواهد بود.

رئیس جمهور با بیان  اینکه برغم همه مشکلات ناشی از جنگ اقتصادی و شیوع ویروس کرونا، با تلاش های انجام شده ، رشد اقتصادی کشور در ۶ ماهه اول سال جاری مثبت بوده است، گفت: اولین آثار مهار تورم را در آذرماه شاهد هستیم و در مسیر مهار شتاب تورم خواهیم بود.

روحانی تحرک پیدا کردن ۱۱۷۰ واحد صنعتی غیر فعال کشور در ۹ ماهه گذشته را نشانه تحول در بخش صنعت کشور عنوان کرد و افزود: امیدواریم این رقم تا پایان سال به فعال شدن ۱۶۰۰ واحد صنعتی برسد.

رئیس جمهور در ادامه به تحرک در صنعت نفت اشاره کرد و افزود: رقم تولید و صادرات نفت با توجه به شرایط سال آینده در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده و تحرک بزرگی در زمینه رشد اقتصادی کشور بوجود خواهد آورد.

 

نظرات دولت و مجلس برای بودجه ۱۴۰۰ به هم نزدیک‌تر شده است - قدس آنلاین

 

روحانی توجه به ارزش پول ملی را از دیگر ویژگی های لایحه بودجه سال آینده عنوان کرد و افزود: ارزش پول ملی در لایحه بودجه مد نظر بوده تا در اقتصاد ثبات بیشتری را شاهد باشیم و بتوانیم با چابک سازی دولت و واگذاری سهام دولتی و توسعه بازار سرمایه به اقتصاد کشور رونق بیشتری ببخشیم .

رئیس جمهور دربخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: در این زمینه هیچ نگرانی از بابت تولید واکسن داخلی و تهیه واکسن مورد اطمینان خارجی نداریم  و پا به پای دنیا و حتی بهتر از برخی کشورها در مقابله با این ویروس پیش رفته ایم.

روحانی با بیان اینکه مردم نگرانی از بابت واکسن کرونا نداشته باشند، تاکید کرد: بانک مرکزی و وزارت بهداشت ودرمان همه تلاش خود را بکار گرفته و برنامه ریزی های لازم را انجام داده اند تا واکسن مورد اطمینان خارجی در اختیار مردم قرار گیرد و در داخل هم برای تولید واکسن اقدامات در حال انجام است.

رئیس جمهور توسعه و تقویت بخش سلامت کشور را از اهداف مهم دولت از آغاز فعالیت خود عنوان کرد و افزود:  در ۷ سال گذشته توان بهداشتی کشور از جمله تخت های بیمارستانی و ای سی یو، نسبت به گذشته دو برابر شده  و توانمندی سلامت ما در این دولت ۲ برابر کل تاریخ کشور بوده است.

روحانی رسیدگی و توجه به وضعیت معیشت مردم را یکی دیگر از اهداف و برنامه های مهم دولت عنوان کرد و افزود: برغم همه مشکلات، دولت در ۹ ماه گذشته برای یاری رساندن به آسیب دیدگان از کرونا با تمام توان خود به صحنه آمده است.

رئیس جمهور به پرداخت ۱۰۰هزار میلیارد تومان به عنوان کمک های معیشتی و تسهیلات به آسیب دیدگان از کرونا اشاره کرد و افزود: از ماه گذشته حمایت معیشتی جدیدی برای آسیب دیدگان و نیازمندان در نظر گرفته شد که براساس آن حدود ۳۵ میلیون نفر تا پایان سال ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان کمک نقدی دریافت می کنند.

 

روحانی: بودجه 1400 پیام‌های مهمی برای اقتصاد سال آینده دارد

 

نظرات دولت و مجلس و جنگ اقتصادی

روحانی کاهش آثار جنگ اقتصادی و پایان بخشیدن به تحریم های ظالمانه را از دیگر اهداف مهم دولت برشمرد و افزود: هر روز که موفق شویم تحریم را بشکنیم، صهیونیسم، ارتجاع منطقه و تندروها را شکست داده ایم و هر روز که زودتر پشت صهیونیسم را به خاک بمالیم شادمان تریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه فشار تحریم بر روی دوش مردم است و سختی را مردم تحمل می کنند، گفت: کسانی که برای این کار عجله ندارند، شاید وضعشان خوب است و بعضی ها که اصرار دارند آمریکا را تطهیر و تهذیب کنند، خوشان می دانند.

روحانی ادامه داد: دو فرد مجنون در تاریخ داشتیم که هر دو جنگ را به مردم ایران تحمیل کردند، یکی صدام که جنگ نظامی و دیگری ترامپ که جنگ اقتصادی را به ما تحمیل کردند، ما در جنک تحمیلی با اتحاد، اتفاق و یکصدایی دشمن را شکست دادیم و روز به دار آویخته شدن صدام مجنون روز پیروزی مردم ایران بود، با مقاومت مردم ایران در برابر تحریم ها، سرنوشت ترامپ هم بهتر از صدام نخواهد بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه هدف از تحریم و جنگ اقتصادی به زانو درآوردن مردم ایران و نابودی نظام اسلامی بود، افزود: همانطوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند، مهم این است که نگذاشتیم جنگ اقتصادی به هدف خود برسد و حضور پرتلاش مردم در تولید، رونق و مثبت شدن رشد اقتصادی کشور، به معنی شکست تحریم است.

 

گروکشی سیاسی بر سر لایحه بودجه ؟

 

نظرات دولت و مجلس و رونق و جهش تولید

روحانی همچنین توجه به رونق و جهش تولید را از برنامه های مهم دولت تا روز آخر فعالیت خود عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با تلاش های انجام شده سرمایه ها در مسیر تولید و رشد اقتصادی قرار گرفته و روابط با همسایگان و کشورهای دنیا رو به توسعه است .

رئیس جمهور دربخش دیگری از سخنان خود به موضوع جنگ قره باغ بین کشورهای آذربایجان و ارمنستان اشاره کرد و افزود: با آزاد شدن مرزهای آذربایجان امروز شاهد تحرکات اقتصادی خوبی با این کشور همسایه  هستیم و تکمیل سد خداآفرین  می تواند ۱۲۰ هزار هکتار اراضی ما را مشروب کند.

روحانی با اشاره به اتصال راه آهن ایران و افغانستان و فعال شدن مرز ریمدان با پاکستان طی روزهای گذشته، اظهار داشت: در شرق، غرب، جنوب و شمال کشور شاهد رونق تجارت و همکاری های اقتصادی خوبی با همسایگان هستیم که به رشد اقتصادی کشور کمک خواهد کرد.

رئیس جمهور مبارزه با فساد و شفافیت را از دیگر موضوعات مهم مورد توجه دولت عنوان کرد و افزود: کاری که دولت با توسعه فضای مجازی و دولت الکترونیک در زمینه مبارزه با فساد و شفافیت انجام داده با دولت های گذشته قابل مقایسه نیست.

 

فرارو | نامه رهبرانقلاب به رییس جمهور درباره بودجه ۱۴۰۰

 

روحانی اظهار داشت: امروز فضای مجازی مناسب برای کسب و کار و اطلاعات در اختیار مردم قرار گرفته، همه فعالیت های اقتصادی اعم از خدمات و اطلاعات از طریق دولت الکترونیک در اختیار عموم است و لایحه بودجه سالانه کشور به صورت شفاف در اختیار همه مردم قرار دارد تا درمورد آن نظر بدهند و آن را نقد کنند که این بی سابقه است.

 

نظرات دولت و مجلس و مبارزه با فساد

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه شفافیت و مبارزه با فساد یعنی اینکه همه بدانند و بتوانند نقد کنند، گفت: تلاش دولت این است که تا پایان فعالیت خود دولت الکترونیک در بخش های مختلف رشد یابد و راه اندازی سامانه تجارت تحول بزرگی در حوزه تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات است که در این دولت انجام شده است.

روحانی در همین زمینه به لوایح چهارگانه ارائه شده از سوی دولت در زمینه مبارزه با فساد اشاره کرد و با بیان اینکه دستور رهبری در این زمینه تعیین تکلیف این لوایح راهگشاست ، گفت: این لوایح بهترین راه مبارزه با فساد است ، البته ممکن است برخی خوششان نیاید.

رئیس جمهور  ادغام بانک های نیروهای مسلح  و تعطیل کردن موسسات اعتباری غیر مجاز را از دیگر اقدامات مهم دولت عنوان کرد و افزود: این دولت موسسات اعتباری غیرمجاز به عنوان دکان های فساد را تعطیل کرد و البته هزینه زیادی هم در این راه دادیم.

 

>>>خبر مرتبط:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=334813

ثبت نظر

-