تاکید بهرامی بر ضرورت مسئله محوری در پژوهش های سازمان قضایی نیروهای مسلح

  • کد خبر : 334810
  • 03 دی 1399 - 22:06
تاکید بهرامی بر ضرورت مسئله محوری در پژوهش های سازمان قضایی نیروهای مسلح

 

تهران(پانا) – به مناسبت هفته پژوهش مراسمی در سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد. به گزارش سازمان قضایی نیروهای مسلح، حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی ، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در این مراسم که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

با تأکید بر اهمیت مسئله‌محوری در پژوهش و تحقیق گفت: مقام معظم رهبری در کنار رسیدن به یک مرجعیت علمی و سرآمد شدن در علم و فناوری، حل مسائل کنونی و آینده کشور را از اهداف پژوهش می دانند.

بهرامی حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی گفت: مسائل موجود در سازمان قضایی نیروهای مسلح و جامعه هدف یعنی نیروهای مسلح باید شناسایی شوند تا با پژوهش و ارائه راهکارهای مناسب، مسیر حرکت سازمان را برای دستیابی به اهداف پیش بینی شده هموار کنیم.

وی نیازسنجی را یکی از لوازم مسئله‌یابی برشمرد و افزود: برای تشخیص مسائل باید سراغ جامعه هدف یعنی نیروهای مسلح برویم و با مصاحبه و تجزیه و تحلیل نظرات و باورهای آنان، مسائل و مشکلات را احصاء کنیم.این مقام قضایی یکی از مسائل مهم سازمان قضایی نیروهای مسلح را بازدارندگی مجازات برشمرد و افزود: باید روی این مسئله بحث و تبادل نظر شود و بر اساس یافته های علمی بتوانیم به اهداف خود در مجازات نزدیک تر شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی، پرورش پژوهشگران جوان را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید به فکر پرورش استعدادهای پنهان در سازمان قضایی نیروهای مسلح باشیم تا در آینده بتوانیم پژوهشگران خوبی تربیت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت علم و دانش در اسلام گفت: علم و دانش به عنوان نور در روایات از آن یاد شده است که در پرتو آن انسان جهان را آن گونه که هست می بیند و جایگاه خود را در هستی می یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی افزود: نور علم مراتبی دارد که بالاترین آن نه تنها انسان را با راه تکامل خود آشنا می کند بلکه او را در این مسیر حرکت می دهد و به مقصد اعلای انسانیت می رساند.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح در ابتدای این مراسم با بیان اینکه توانایی و اقتدار با علم و دانش بوجود می آید، گفت: اگر به دنبال راه حل مشکلات هستیم ناچار باید به تحقیق و پژوهش متوسل شویم.

محمود صفری به ارتباط مستقیم پژوهش و تحقیق با پیشرفت اشاره کرد و افزود: یک سازمان تحول گرا اگر بخواهد زنده و پویا باشد باید چالش ها را بشناسد و راه حل آن را بیابد و برای اجرایی کردن راه حل ها نیاز به پژوهش و تحقیق دارد.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح سپس به بیان عملکرد کمیسیون‌های مختلف پژوهشی این سازمان پرداخت.
این مراسم با معرفی قوام کریمی، دادستان نظامی استان فارس به عنوان پژوهشگر برجسته سازمان قضایی نیروهای مسلح و تقدیر از اعضای کمیسیون های پژوهشی و قضایی و حقوقی به پایان رسید.

 

>>> خبر مرتبط:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=334810

ثبت نظر

-