واکنش قاطع نیروی دریایی چین نسبت به ناوشکن متخلف آمریکایی

  • کد خبر : 333503
  • 03 دی 1399 - 6:57
واکنش قاطع نیروی دریایی چین نسبت به ناوشکن متخلف آمریکایی

چین روز سه‌شنبه اعلام کرد نیروهای این کشور پس از تجاوز یک فروند ناوشکن ایالات متحده به آب‌های سرزمینی چین در دریای چین جنوبی بیرون راندند.

به نوشته روزنامه «دیلی تلگراف» «تیان جونلی» سخنگوی مقر فرماندهی جنوب چین اعلام کرد نیروهای این کشور یک فروند ناوشکن متجاوز آمریکایی را بیرون راندند. این در حالی است که  نیروی دریایی ایالات متحده اندکی بعد مدعی شد ناوشکن «یو اس اس جان مک‌کین» مطابق با قوانین بین‌المللی در منطقه تردد کرد.

این مقام نظامی چین افزود، چنین اقداماتی توسط ایالات متحده به طور جدی حاکمیت و امنیت چین را نقض و صلح و ثبات را در دریای چین جنوبی بشدت تضعیف می‌کند.

این ناو آمریکایی در روزهای گذشته تمرینی را با زیر دریایی اتمی فرانسه و همراهی کشتی بالگرد نشین ژاپن  در «دریای فیلیپین» برگزار کرد. این حادثه در حالی رخ داد که «شاندونگ» دومین ناو هواپیمابر چین روز یکشنبه پس از عبور از تنگه راهبردی تایوان در در آن منطقه تمرین کرد.

چین مخالف افزایش حمایت‌های آمریکا از تایوان از جمله فروش تسلیحات جدید و ملاقات مقام‌های ارشد آمریکایی از این جزیره است.  پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند.

با وجود اعتراض مداوم چین، این دوازدهمین بار طی یک سال گذشته به شمار می‌آید که واشنگتن اقدام به اعزام کشتی‌های نظامی به تنگه تایوان کرده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=333503

ثبت نظر

-