کلیه‌های یک بیمار مرگ مغزی در زاهدان اهدا شد

  • کد خبر : 333080
  • 02 دی 1399 - 21:32
کلیه‌های یک بیمار مرگ مغزی در زاهدان اهدا شد

به گزارش نیوز، دکتر محمد هاشمی شهری روز سه‌شنبه  اظهار داشت: این اهدا کننده نخستین اهل سنت سیستان و بلوچستان است که در سن ۵۸ سالگی دچار مرگ مغزی شده بود که خانواده وی این اقدام خداپسندانه را انجام دادند.

وی ادامه داد: هم‌اینک ۹۰۰ بیمار سیستان و بلوچستان در انتظار پیوند کلیه قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان با دارا بودن افزون‌بر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت و شمار زیاد تصادفات منجر به مرگ مغزی همچنان در زمینه اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در رده‌های پایین کشوری قرار دارد و ضروری است فرهنگ سازی در این زمینه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پیوند اعضا در ایران از ۱۸ سال پیش آغاز شده است، گفت: برای رسیدن این استان به سطح کشوری نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

به گزارش نیوز اهدای عضو به عنوان اقدامی انسان دوستانه و حیات بخش نیازمند فرهنگ سازی است چراکه هنوز خیلی از افراد با موضوع اهدای عضو کنار نیامده و هنگامی که عزیزشان در شرایط مرگ مغزی قرار می گیرد با باوری غلط مانع اهدای اعضای سالم وی به زندگی فردی دیگر می شوند چرا که تصور می کنند شاید راهی برای بازگشت وجود داشته باشد.
این درحالی است که مرگ ‌مغزی به حالتی اطلاق می شود که خون رسانی به مغز متوقف شده و اکسیژن به آن نمی رسد در نتیجه مغز دچار تخریب و با ترشح سم به مرور سایر اعضای بدن نظیر قلب، کلیه، کبد را از کار می اندازد و دچار مرگ نهایی افراد می شود در صورتی که با اهدای عضو می توان ادامه کار اعضای سالم یک فرد دچار مرگ مغزی را تضمین و جان بیماران نیازمند زیادی را نجات داد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=333080

ثبت نظر

-