8 روش مقابله با کودکان پرخاشگر

  • کد خبر : 332763
  • 02 دی 1399 - 19:05
8 روش مقابله با کودکان پرخاشگر

 

 

 

اکثر مردم گاهی اوقات خشم و پرخاشگری را احساس می کنند – از جمله کودکان پرخاشگر . بزرگسالان تمایل دارند هنگام بروز این احساسات، کنترل بهتری بر رفتار خود داشته باشند. با این حال، کودکان ممکن است انرژی خود را به سمت رفتارهای خشونت آمیز مانند لگد زدن، گاز گرفتن یا ضربه زدن معطوف کنند.

اگر کودک شما تمایل به این  رفتارهای پرخاشگرانه دارد، این شما هستید که می توانید به او کمک کنید تا قضاوت، نظم و انضباط شخصی و توانایی ابراز احساسات خود را به روش های مناسب در او ایجاد کنید . در اینجا هشت روش برای انجام این کار آورده شده است.

 

کودکان پرخاشگر

 

محدودیت های ثابت تعیین کنید

کودکان باید بدانند که چه  رفتاری  درست است و یا درست نیست. اطمینان حاصل کنید که همه کسانی که از کودک شما مراقبت می کنند از قوانینی که شما وضع کرده اید و همچنین از واکنشی که در صورت بروز چنین رفتاری استفاده می کنند، آگاهی دارند. کودکی که لگد می زند، می زند یا گاز می گیرد باید فوراً مورد سرزنش  قرار گیرد تا دقیقاً بفهمد چه اشتباهی کرده است.

 

کودکان پرخاشگر

به کودک خود کمک کنید تا راه های جدیدی برای کنار آمدن با خشم خود پیدا کند

او را تشویق کنید تا به جای جنگیدن با بدن از کلمات برای بیان احساسات خود استفاده کند. با آرامش از کودک خود بخواهید توضیح دهد که چه عواملی باعث عصبانیت او  شده است. صحبت از طریق این مسئله می تواند به برخی از کودکان کمک کند تا خشم را از بین ببرند و آرام شوند. اگر کودک شما نمی خواهد در مورد آن با شما بحث کند، ممکن است ازصحبت با حیوان خانگی، عروسک یا دوست خیالی احساس راحتی کند.

 

حتماً کودک خود را به خاطر رفتارهای غیر خشونت آمیز ستایش کنید. به او بگویید که وقتی با عصبانیت خود به روشی مثبت برخورد می کند متوجه می شوید.

 

کودکان پرخاشگر

 

کنترل خود را در  کودکان پرخاشگر خود ایجاد کنید

کودکان توانایی ذاتی کنترل خود را ندارند. لازم است به آنها آموزش داده شود هر وقت دلشان خواست لگد نزنند، ضربه نزنند و گاز نگیرند. کودک برای رشد توانایی کنترل احساسات خود و فکر کردن در مورد اقدامات خود قبل از اقدام به انگیزه، و راهنمایی والدین نیاز دارد.

 

نیوز

 

از تشویق (سرسختی)خودداری کنید

در بعضی از خانواده ها پرخاشگری تشویق می شود – به ویژه در پسران. والدین اغلب از کلمه (سخت)  برای تعریف کودک استفاده می کنند. این می تواند باعث شود که کودک احساس کند مجبور است لگد بزند و گاز بگیرد تا رضایت والدین را جلب کند

به عنوان نوعی نظم و انضباط، تکان نخورید

بعضی از والدین برای تنبیه کودک خود را می زنند و ضربه می زنند. کودکی که از نظر جسمی تنبیه می شود، می تواند باور کند که این روش صحیح برای رفتار با افرادی است که رفتار آنها را دوست ندارید. تنبیه بدنی می تواند پرخاشگری کودک نسبت به دیگران را تقویت کند.

 

8 روش مقابله با کودکان پرخاشگر

خوی خود را کنترل کنید

بگذارید فرزندانتان شاهد درگیری هایی باشند که در خانه شما به صورت مسالمت آمیز حل می شود. کودکان از بزرگسالان تقلید می کنند. روشی که شما  خشم و سرخوردگی خود را کنترل می کنید، بر فرزند شما تأثیر می گذارد. مهارت های مقابله مثبت را الگوی خود قرار دهید – مانند انجام کاری که شما را آرام می کند یا از یک وضعیت ناامید کننده دور می شوید – و فرزند شما نیز احتمالاً همان کار را انجام خواهد داد.

 

نیوز

یک خروجی خلاقانه پیدا کنید

بچه ها می توانند با لگدمال کردن پا، مشت زدن به بالش، ، پیچ خوردن  عصبانیت خود را خارج کنند. رقصیدن در اطراف یا قدم زدن نیز ممکن است کمک کند. تشویق کودک به انجام کارهایی که از آن لذت می برد – نقاشی، راه رفتن سگ، خواندن – همچنین می تواند به تمرکز مجدد افکار او به دور از عصبانیت کمک کند.

 

نیوز

 

به کودکان پرخاشگر خود آرامش و محبت بدهید

به کودک  خود بگویید که واقعاً به وضعیت و احساسات او اهمیت می دهید. کودکان نوپا می توانند با حضور فیزیکی شما و کودکان بزرگتر که با یک وضعیت ناامید کننده روبرو هستند، آرام شوند. و هرگز قدرت یک آغوش را دست کم نگیرید تا باعث شود کسی احساس کند دوست داشته شده و مورد قبول واقع شده است.

 

>>> خبر مرتبط:

سرگرم کردن کودکان بیمارستان ها

آزارگر ۲۰ زن و کودک اعدام شد

روضه‌های خانگی مهد تربیت کودکان

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=332763
  • نویسنده : مهدیه خیابانی
  • منبع : parents. com

ثبت نظر

-