دیدار ترامپ با جمهوریخواهان کنگره به امید تغییر نتایج انتخابات

  • کد خبر : 332739
  • 02 دی 1399 - 18:00
دیدار ترامپ با جمهوریخواهان کنگره به امید تغییر نتایج انتخابات

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، در دیدار با جمعی از جمهوریخواهان مجلس نمایندگان، بار دیگر بر ادعاهای خود مبنی بر وقوع تقلب انتخاباتی در رقابت ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، پافشاری کرد.

«مارک میدوز» رئیس کانیوزن کاخ سفید خبر دیدار ترامپ و جمهوریخواهان مجلس را که در دفتر بیضی (اتاق کار رئیس‌جمهور آمریکا) برگزار شد؛ علنی کرد.

به ادعای وی، این دیدار با هدف آمادگی برای مقابله با تقلبی انجام می‌شود که هر روز شواهد بیشتری از وقوع آن به دست می‌آید.

در واقع، ترامپ به دنبال راهی است تا مانع از آن شود که کنگره در تاریخ ۶ ژانویه (۱۷ دی)، پیروزی جو بایدن دموکرات را در این انتخابات تائید کند.

این در حالی است که کالج الکترال (هیئت برگزینندگان) با اعطای ۳۰۶ رای الکترال به بایدن، او را به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا معرفی کرد و مراسم تحلیف هم در ۲۰ ژانویه (اول بهمن) برگزار خواهد شد.

همزمان، ترامپ به دنبال آن است تا مشاور ویژه‌ای را برای پیگیری شکایات انتخاباتی‌اش منصوب کند و این گمانه‌زنی وجود دارد که نامزد اصلی وی برای این پُست، «سیدنی پاول» وکیل سابقش باشد که به طرح تئوری‌های توطئه معروف است و از هم‌اکنون نیز صحت عملکرد سامانه‌های الکترونیکی شمارش آرا را زیر سوال برده است.

تقلای ترامپ در حالی صورت می‌گیرد که ستاد انتخاباتی وی مجدداً طی دادخواستی از دیوان عالی خواسته ۲۰ رای الکترال ایالت کلیدی پنسیلوانیا را به نفع ترامپ ابطال کند.

ترامپ دیروز با تکرار ادعای تقلب، گفته بود که خبر بزرگی از پنسیلوانیا خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=332739

ثبت نظر

-