تاکتیک جدید بانک مرکزی در بازار دلار

  • کد خبر : 332056
  • 02 دی 1399 - 11:07
تاکتیک جدید بانک مرکزی در  بازار دلار

تاکتیک جدید بانک مرکزی در  بازار دلار

قیمت ارز در چه محدوده زندانی شده است؟

به گزارش نیوز، در اولین روز زمستانی، اسکناس آمریکایی توان خاصی برای صعود از خود نشان نداد. دلار به جای افزایش قیمت، رویه کاهشی را در پیش گرفت تا یک بار دیگر چنین شائبه ای توسط برخی فعالان مطرح شود که بازارساز در حال خسته کردن معامله گران دلار است. در واقع از نگاه این گروه، بازار در موجی قرار دارد که نه توان صعود قیمت زیادی دارد و نه توان افت قابل توجهی. در چنین وضعیتی، برخی فعالان انتظار دارند که محدود شدن نوسان تا زمانی طولانی ادامه پیدا کند و قیمت به صورت پله به پله پایین تر بیاید.

دامنه جدید نوسان دلار

 گروهی از تحلیل گران فنی عنوان می کنند، دامنه قیمت دلار از بازه ۲۵ هزار و ۸۰۰ الی ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان خارج شده است و از این پس، در بازه، ۲۵ هزار و ۴۰۰ تا ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان نوسان خواهد کرد. در واقع هم قیمت کاهشی شده است و هم اینکه، کاهش نوسان، ادامه پیدا کرده است، آنچه که به نظر می رسد بازارساز هم به دقت دنبال می کند. بسیاری از معامله گران امیدوارند که بازار از زندان نوسانی ۴ هفته اخیر به سرعت خارج شود. آن ها اعتقاد دارند، نوسانی که بازار پس از یک دوره خستگی تجربه خواهد کرد، بسیار شدید خواهد بود. با این حال، نمی توان با اطمینان گفت که نوسان شدید بعدی در جهت صعودی خواهد بود.

امید کاهشی های بازار به دو اتفاق سیاسی

 کاهشی ها باور دارند با تصویب لوایح مورد نیاز گروه ویژه اقدام مالی و آغاز مذاکرات برای رفع تحریم ها، سیر کاهش قیمت ها تندتر خواهد شد. این در حالی است که افزایشی ها هم چنان به افزایش سنتی تقاضا در ابتدای زمستان خوشبین هستند و هم اینکه امیدوارند بازار پس از یک دوره کاهش قیمت تدریجی، به مرور بار دیگر با افزایش تقاضاهای فنی مواجه شود. عدم رفع تحریم ها و افزایش تنش های بین المللی دیگر متغیرهایی هستند که هم چنان امیدهای افزایشی های بازار را زنده نگه داشته است. با این حال، در وضعیت کنونی از سمت و سوی هیچ متغیری، سیگنال نوسان شدیدی به بازار ارسال نشده است، چرا  که هیچ کدام از گروه های افزایشی و کاهشی حاضر نشده اند بر مبنای انتظارات سیاسی خود ریسک رفتاری خاصی کنند.

سیگنال آرامش موقت از درهم

حواله درهم نه از مرز ۷هزار تومانی پایین تر رفته است که سرعت فروش ها را در بازار داخلی بالا ببرد و نه توان شکست مرز ۷ هزار و ۲۰۰ تومانی را از خود نشان داده است که افزایشی های بازار سبزه میدان را فعال تر کند. روند فعلی درهم از نوسان محدود قیمت ها بیشتر حمایت کرده است. با این حال، دو نقطه حیاتی بازار درهم مشخص است و مدت هاست که نوسان گیران دلار منتظر هستند که ارز کشور همسایه از یکی از نقاط یاد شده خارج شود.


این مطلب برایم مفید است




۹


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=332056

ثبت نظر

-