واکنش عربستان به احتمال میزبانی لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا

  • کد خبر : 331688
  • 02 دی 1399 - 4:13
واکنش عربستان به احتمال میزبانی لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ فوتبال آسیا روز شنبه گذشته با قهرمانی تیم اولسان هیوندای کره جنوبی و نایب قهرمانی پرسپولیس ایران به پایان رسید. این دوره از مسابقات به دلیل شیوع ویروس کرونا، چند ماه به تعویق افتاد و سپس به صورت متمرکز به میزبانی کشور قطر ادامه یافت.

هنوز مشخص نیست آیا کنفدراسیون فوتبال آسیا برای فصل آینده هم از همین سیستم متمرکز برای برگزاری مسابقات استفاده می‌کند یا خیر. درباره زمان برگزاری مسابقات هم خبرهای زیادی منتشر شده و به نظر می‌رسد باید از ماه اپریل منتظر شروع رقابت‌ها بود.

میزبانی کشور قطر در استادیوم‌های مدرن و مجهز با امکانات و تدابیر شدید بهداشتی رضایت کنفدراسیون فوتبال آسیا را در پی داشت ولی از سوی دیگر کشورهای رقیب قطر از جمله عربستان و امارات به دنبال این هستند تا در کورس میزبانی از شهر دوحه عقب نمانند.


تصویری از فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ بین پرسپولیس و اولسان

«نعیم البکر» رئیس کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال عربستان در مصاحبه‌ای تاکید کرد که فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا قطعاً به صورت متمرکز برگزار می‌شود و این یک امر اجباری و نه اختیاری است.

البکر افزود: فصل آینده زودتر از ماه اپریل ۲۰۲۱ آغاز نمی‌شود. این تقویم، فشار بزرگی به برنامه مسابقات لیگ و جام حذفی عربستان می‌آورد. ضمن اینکه اغلب کشورهای قاره آسیا به ویروس کرونا مبتلا هستند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر احتمال میزبانی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا گفت: صحبت درباره این موضوع زود است و بعد از مشخص شدن نحوه برگزاری و اعلام زمان برگزاری مرحله گروهی و مراحل نهایی می‌توان درباره آن بحث کرد.

به گفته رئیس کمیته مسابقات فوتبال عربستان تصمیم کنفدراسیون آسیا برای افزایش تعداد تیم‌ها در فصل آینده و اضافه شدن دو گروه دیگر به رقابت‌ها (افزایش از ۳۲ به ۴۰ تیم) همچنان پابرجاست و AFC فعلاً این تصمیم خود را به تاخیر نینداخته است.

البکر در پایان گفت: برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به صورت رفت و برگشت از نظر مادی و بازاریابی بهتر است در حالی که سیستم برگزاری متمرکز مسابقات برای صرفه جویی در وقت و تلاش مهم است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=331688

ثبت نظر

-