نگرانی اتحادیه اروپا از شیوع کرونای جدید انگلیسی

  • کد خبر : 330822
  • 01 دی 1399 - 13:33
نگرانی اتحادیه اروپا از شیوع کرونای جدید انگلیسی

 روز گذشته بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اظهاراتی را مبنی بر پیدایش نوع جدیدی از کرونا با سرعت شیوع بیشتر نسبت به نمونه‌های قبلی خبر داد که با عنوان کرونای انگلیسی در میان رسانه‌ها منتشر شد.

در پی انتشار خبر شیوع کرونای انگلیسی، بسیاری از کشور‌های اروپایی در جهت قطع زنجیره انتقال این ویروس تدابیر امنیتی را در پیش گرفتند و کشور‌هایی نظیر هلند، ایتالیا، بلژیک، بلغارستان و لوگزامبرگ تصمیم به قطع تمامی ارتباطات هوایی خود با انگلیس گرفتند.

در این میان حتی برخی از کشور‌ها روابط ریلی خود را با بریتانیا قطع کردند.

آلمان نیز در جایگاه ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا بمنظور بررسی راه‌های مقابله با شیوع گونه جدید کرونا موسوم به کرونای انگلیسی خواستار برگزاری نشستی ویژه در روز دوشنبه شده است.

دو کشور فرانسه و اسپانیا نیز چنین درخواستی را از سایر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا داشتند.

از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز از تماس با انگلستان و بررسی این موضوع خبر داد.

روز شنبه، مقامات بهداشتی انگلیس اعلام کردند که این کشور نوع جدیدی از کووید-۱۹ را شناسایی کرده است که می‌تواند سریعتر از سایر گونه‌های ویروس کرونا گسترش یابد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس محدودیت‌های جدید ویروس کرونا را به ویژه در لندن و جنوب شرقی انگلیس برای جلوگیری از گسترش ویروس جدید در سراسر کشور در نظر گرفته است.

مت هنکاک، وزیر بهداشت انگلیس نیز روز یکشنبه در توجیه قرنطینه دوباره لندن و بخشی از انگلیس به نوع جدید ویروس کرونا اشاره کرده بود و آن را خارج از کنترل دانست و گفت: ممکن است قرنطینه در این مناطق تا انجام واکسیناسیون ادامه پیدا کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=330822

ثبت نظر

-