از جانب چین احساس نگرانی می‌کنیم

  • کد خبر : 330515
  • 01 دی 1399 - 9:51
از جانب چین احساس نگرانی می‌کنیم

وزیر دفاع کانادا   یکشنبه شب به وقت تهران گفت که کانادا و متحدان غربی‌اش نگرانی‌های قابل توجهی در قبال چین دارند.

به نوشته وبگاه «گلوبال نیوز» «هارجیت ساجان» وزیر دفاع کانادا در مصاحبه با مطبوعات این کشور در حالیکه بر وجود نگرانی از جانب چین اشاره می‌کرد، درعین حال بر اهمیت گفت‌وگو و دیپلماسی در قبال پکن نیز تاکید کرد.

وزیر دفاع کانادا به تداوم بازداشت دو تبعه کشورش در چین در پاسخ به دستگیری مدیر مالی شرکت هووای در کانادا اشاره  و مدعی گام‌های توسعه گرانه چین در جهان  و اقدامات غیرقابل پیش بینی این کشور شد.

اظهارات وزیر دفاع کانادا در حالی مطرح می‌شود که نیروهای مسلح کانادا به طور فزاینده ای بر آنچه که به عنوان جنگ قدرت آتی بین غرب و چین توصیف می‌شود، متمرکز شده اند.

ساجان گفت اقدامات چین اهمیت کنار هم قرار گرفتن کانادا و متحدانش برای جلوگیری از هرگونه تجاوز چین نشان می‌دهد.

۱۵ آذرماه ۱۳۹۷  به درخواست آمریکا «منگ وانژو»  مدیر ارشد مالی هواوی در فرودگاه ونکوور کانادا به بهانه نقض تحریم‌های ایران بازداشت شد و از آن زمان دستگیری او و متعاقب آن آغاز روند قضایی بررسی درخواست استرداد او به روابط کانادا با چین و همچنین آمریکا را متشنج کرده است.

چندی قبل رسانه‌های غربی خبر دادند، دادستان‌های آمریکایی در حال مذاکره با وکلای  مدیر ارشد مالی «هواوی» هستند تا پرونده جنجالی بازداشت او در کانادا به اتهام نقض تحریم‌های ایران بسته شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=330515

ثبت نظر

-