راهکار جدید موساد برای جذب جاسوس

  • کد خبر : 329078
  • 30 آذر 1399 - 10:14
راهکار جدید موساد برای جذب جاسوس

 روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی آورده است که موساد با توجه به نیاز مبرمی که به جاسوسان بیشتر دارد، از صنعت فیلم‌سازی آمریکا و فیلم‌ها و سریال‌های آنان برای جذب هرچه بیشتر جاسوس استفاده می‌کند.

بر پایه این گزارش، موساد در تلاش است تا بهترین و باهوش‌ترین جاسوسان را جذب کند؛ کسانی که سازگاری بیشتری با تحولات سریع تکنولوژی نظامی دارند. این گزارش بیان می‌کند که بسیاری از جاسوسان سابق موساد اکنون در شرکت‌های تکنولوژی نوپا مشغول به‌کار هستند.

این گزارش به بررسی پروژه ویژه  “یوسی کوهن” رئیس موساد از سال ۲۰۱۶ پرداخته است؛ این پروژه شامل جذب هرچه بیشتر جاسوسان از طریق شبکه‌های اجتماعی است. بسیاری از جاسوسان موساد گفته‌اند که این سازمان با برنامه‌های تلویزیونی زیادی همکاری دارد که می‌خواهند زندگی در داخل این سازمان اطلاعاتی بدنام را به‌عنوان یک کار و فعالیت بسیار خوب جلوه دهند.

در بخشی از این گزارش به فیلم اسرائیلی “آشوب” اشاره شده است؛ این فیلم در مورد اسرای جنگی است و طی آن عملیات‌های موساد در کرانه باختری همچون عملیات‌هایی قهرمانانه نشان داده شده است؛ همچنین سریال تلویزیونی False flag که در رابطه با ترور شهید محمود المبحوح از فرماندهان نظامی حماس در دبی در سال ۲۰۱۰ است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=329078

ثبت نظر

-