آمریکایی‌ها NBA را نیمه‌تمام رها می‌کنند؟

  • کد خبر : 32869
  • 17 فروردین 1399 - 11:40
آمریکایی‌ها NBA را نیمه‌تمام رها می‌کنند؟

به گزارش نیوز، به دنبال تعلیق مسابقات لیگ بسکتبال NBA آمریکا در تاریخ دوازدهم مارس (۲۲ اسفند) به دلیل شیوع ویروس کرونا در آمریکا، اکنون رؤسا و دست‌اندرکاران این لیگ چندین گزینه برای بازی‌های باقی مانده تا پایان فصل دارند.

یکی از این گزینه‌ها کوتاه کردن و کاهش تعداد بازی‌های مرحله پلی‌آف است. در حال حاضر در مرحله پلی‌آف ملاک برتری و صعود به مراحل بالاتر کسب ۴ پیروزی در ۷ بازی است و مسئولان NBA‌ به تغییر این معیار فکر کرده‌اند. گزینه دیگر آنها برگزاری ادامه بازی‌ها در فصل تابستان یا برگزاری بازی‌ها به صورت متمرکز در یک شهر از آمریکا بود. اکنون اما ظاهراً برای اولین بار گزینه لغو کلی مسابقات فصل روی میز سران NBA‌ قرار گرفته است.

طبق گزارش برایان ویندهورست، خبرنگار شبکه ESPN آمریکا، مسئولان NBA و اتحادیه بسکتبالیست‌های این لیگ (NBPA) مذاکراتی را درباره فراهم آوردن شرایط لغو کلی و نیمه تمام گذاشتن بازی‌ها آغاز کرده‌اند.

NBA تاکنون از بابت تعلیق مسابقات متحمل ضرر هنگفتی شده و در صورتی که فصل نیمه تمام گذاشته شود، با توجه به از دست رفتن درآمدهای حاصل از پخش تلویزیونی، اسپانسرها و فروش بلیت در روز بازی‌ها، این ضرر به مراتب بیشتر خواهد شد.

ستارگان بسکتبال NBA به تازگی به تیم‌های‌شان برگشته‌اند چرا که قرار بود مسابقات از ابتدای ماه آوریل از سر گرفته شود اما با افزایش سریع شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در آمریکا (بیش از ۳۰۰ هزار مبتلا و بالغ بر ۷ هزار و ۵۰۰ مورد فوت)، مدت تعلیق تا ماه می تمدید شده است. به همین دلیل مسئولان NBA ممکن است به این نتیجه برسند که ادامه دادن مسابقات‌ فصل جاری در آمریکا تا آینده‌ای نامعلوم امکان‌پذیر نخواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=32869

ثبت نظر

-