مشخصات ظاهری دینو ویند ۲۰۰
اس وای ام سمفونی S و یا همان دینو ویند ۲۰۰ از لحاظ ظاهری مشابه دیگر اسکوترهای چرخ بزرگ کلاسیک طراحی شده و همچنان زیبا و خوشایند به نظر میرسد. این موتورسیکلت در نمای روبرو به یک فلاپ بزرگ بادگیر به همراه دو چراغ کوچک در جوانب آن مجهز شده و یک کله چراغ بزرگ نیز روی دسته فرمان قرار گرفته است که قابلیت چرخش همراه با دسته فرمان را داراست.
الگوی شیاردار مشکی رنگ روی فلاپ بزرگ جلو در برخی نمونههای موجود در سایر کشورها مشاهده نمیشود و این بخش کاملا یکدست طراحی شده اما نمونه موجود در ایران به همراه این طرح به دست مشتریان داخلی رسیده است. کنسول کیلومترشمار از مکانیزم ترکیبی آنالوگ دیجیتال سود میبرد و فرمی قابل قبول و نسبتا زیبا را به نمایش میگذارد. نشانگرهای هشدار راهنما و چراغ اصلی نیز در بخش فوقانی آن به رنگهای سبز و آبی قابل رویت هستند.
زین از فرمی پلهای برخوردار شده و گرچه کمی کوچک به نظر میرسد اما در مجموع راحتی و آسایشی در حد انتظار را برای راننده فراهم خواهد کرد. طرح مدرن و زیبای محافظ روی اگزوز نیز موجب مهیجتر به نظر رسیدن طراحی این اسکوتر شهری شده است. ابعاد فضای پا در قسمت جلوی داشبورد به گونهای است که افراد با قد متعادل به راحتی میتوانند پاهای خود را در این بخش قرار داده و از سواری با اس وای ام دینو ویند ۲۰۰ لذت ببرند.
زین موتورسیکلت از ناحیه عقب قابلیت بلند شدن دارد و فضایی نسبتا کوچک ویژه قرار دادن کلاه ایمنی و یا سایر وسایل همراه کاربر را میتوان در آن جای داد. همچنین در بخش داشبورد نیز یک پورت usb جهت شارژ تلفن همراه تعبیه شده است. متریال فلاپ جلو و داشبورد از نوع پلاستیک نسبتا خشک انتخاب شده که گرچه سطح کیفی آن چندان مرغوب نیست اما نمیتوان در این کلاس و رنج قیمتی بر آن خرده گرفت.
مجموعه چراغهای عقب به صورت یکپارچه در قسمت زیرین دستگیره پشت زین جای گرفته و ضمن بهرهمندی از گرافیک داخلی مناسب، نمایی خوشایند را برای بخش عقب ویند ۲۰۰ به همراه آورده است. در مجموع باید گفت که برآیند طراحی نواحی مختلف بدنه این موتورسیکلت شهری، شمایلی نسبتا کلاسیک، خوشایند و البته معمولی را برای این کاب-اسکوتر تایوانی رقم زده است و اگرچه نمیتوان ظاهر آن را هیجانانگیز توصیف کرد اما در عین حال نکته زننده و آزاردهندهای نیز در طراحی بصری آن یافت نمیشود.
مشخصات فنی و قابلیتهای حرکتی دینو ویند ۲۰۰
موتورسیکلت اسکوتر اس وای ام دینو ویند ۲۰۰ از یک انجین تک سیلندر چهار زمانه انژکتوری به حجم ۱۶۹ سی سی نیرو میگیرد. بیشترین قدرت این انجین معادل ۱۱٫۸ اسب بخار برآورد شده و حداکثر گشتاور آن نیز در محدوده ۱۲٫۲ نیوتن متر سیر میکند. جهت انتقال نیروی این پیشرانه به سوی چرخ عقب از یک جعبه دنده اتوماتیک سی وی تی با مکانیزم انتقال قدرت تسمهای استفاده شده است. همچنین باک سوخت ویند ۲۰۰ معادل ۵٫۵ لیتر گنجایش دارد و مصرف سوخت نسبتا پایین ۱٫۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سبب میشود تا برد حرکتی این اسکوتر شهری به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
سامانه راهانداز پیشرانه از نوع استارت برقی و هندلی انتخاب شده و در عین حال ترمزهای دیسکی تکصفحهای برای هر دو چرخ مشغول به خدمت هستند. این پیشرانه از سیستم خنککاری هواخنک استفاده میکند و با وزن ۱۱۸ کیلوگرم میتواند به حداکثر سرعت ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت دست یابد.
قابلیت مانوردهی دینو ویند ۲۰۰ گرچه در مقایسه با اسکوترهای چرخ-کوچک اندکی محدود شده اما تقریبا مقبول و متعادل به نظر میرسد؛ درنتیجه شما میتوانید به واسطه فرمانپذیری مناسب و توان فنی مطلوب، با این موتورسیکلت در خیابانهای شلوغ به راحتی تردد کنید.
میزان کوبش سیستم تعلیق نیز در مسیرهای ناهموار میتواند اندکی آزاردهنده باشد اما در مجموع برای مسیرهای آسفالت شهری و خیابانهای صاف، نکته ناراحتکنندهای در نرمی و راحتی سواری این وسیله نقلیه مشاهده نمیشود. به دلیل وزن نهچندان بالای دینو ویند ۲۰۰، عملکرد ترمزهای دیسکی آن اطمینانبخش برآورد میشود اما شاید وجود دو دیسک ترمز برای این اسکوتر چندان هم واجب نبود و با کاسهای کردن ترمز عقب بعلاوه افزودن سیستم ترمز ضد قفل ABS، نتیجه بهتری حاصل میشد.
ویژگیهای سریعترین موتور سیکلتهای جهان
جمعبندی
در پایان باید خاطرنشان کنیم که موتورسیکلت اسکوتر دینو ویند ۲۰۰ توانسته طی مدت حضورش در بازار ایران فروشی مناسب را تجربه کند اما انتقادهایی در بحث خدمات پس از فروش این محصول به گوش میرسد و بهتر است پیش از خرید آن، نسبت به گستردگی خدمات پس از فروش و همچنین وفور لوازم یدکی بدنه و انجین این اسکوتر تایوانی اطمینان حاصل کنید.
دینو ویند۲۰۰ در بازار ایران به قیمت حدودا ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان به فروش میرسد و رقبایی نظیر ویگو ۱۱۰ ، اس وای ام لاکی ۱۸۰ ، دینو فیدل ۳ ، بنلی کافه نرو ۱۵۰ و … را پیش روی خود میبیند. ویند ۲۰۰ از لحاظ فنی در مقایسه با حریفان مذکور جایگاه مطلوبی را به خود اختصاص میدهد و از ارزش خرید نسبتا مناسبی برخوردار است اما باید خاطرنشان کنیم که در حال حاضر بازار دست دوم و همچنین خدمات پس از فروش آن به پای محصولات بنلی و ویگو نمیرسد.
خیلی صدای موتور زیاده. لرزش موتور از هوندا ۱۲۵ بیشتره. لوازم یدکی کم پیدا میشه.مصرف سوخت ۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر که میشه گفت پر مصرفه. لاستیک بزرگ و جای زیر زین عالی. بعد از مدت کوتاهی با ضرر فروختمش.