گلرو: تأکید رهبر انقلاب بر بی‌اثر کردن تحریم‌ها بود/ مذاکره تنها یکی از ابزارهای رفع تحریم است

  • کد خبر : 328303
  • 29 آذر 1399 - 18:37
گلرو: تأکید رهبر انقلاب بر بی‌اثر کردن تحریم‌ها بود/ مذاکره تنها یکی از ابزارهای رفع تحریم است

عباس گلرو رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بی اثر کردن تحریم ‌ها گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات‌شان به صورت جامع مسائل را مطرح می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند و باید در نقل قول از فرمایشات ایشان این جامع‌نگری را مدنظر قرار داد، نه این که تنها بخشی از صحبت‌های ایشان نقل شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان, مهدی‌شهر و سرخه افزود: رهبر معظم انقلاب در صحبت‌های اخیر خود هم موضوع رفع تحریم‌ها را مطرح کردند و هم موضوع بی‌اثر و خنثی کردن تحریم‌ها را و اولویت‌شان بر بی‌اثر کردن تحریم‌ها بود. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر امکان رفع تحریم‌ها وجود داشته باشد یک ساعت هم نباید درنگ کرد، این رفع تحریم ابزارهای مختلفی دارد و مذاکره تنها یکی از ابزارهای رفع تحریم است. 

گلرو خاطرنشان کرد: مذاکره امر مذمومی نیست، بلکه وسیله‌ای برای تعامل و رسیدن به اهداف در عرصه بین المللی است، اما در مذاکره رعایت سه اصل ضروری است؛ اول این که با چه کسی مذاکره می‌کنیم، دوم؛ هدف از مذاکره چیست و سوم؛ شرایط مذاکره چگونه است.

وی افزود: برخی مذاکره را آنهم تنها محدود به کشوری مثل آمریکا می دانند که این یک اشتباه است و به همین خاطر کار به بن‌بست کشیده می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: ما با دنیا در حال مذاکره و تعامل هستیم و مشکلی با کشورهای مختلف نداریم، اما مذاکره با آمریکا که همواره با ما دشمن بوده و این دشمنی هم در قبل از انقلاب و هم با شدت‌ بیشتر بعد از انقلاب مشهود است، دلیلی ندارد؛ چراکه با دشمن تا زمانی که دست از دشمنی برنداشته مذاکره کردن نتیجه‌ای ندارد. 

گلرو خاطرنشان کرد: موضوع بعدی هدف از انجام مذاکره است. اگر هدف مذاکره بحث بر روی مسائل هسته‌ای است، دیگر نباید به طرف مذاکره‌کننده اجازه داد که پای  خود را فراتر نهاده و در مورد مسائل موشکی و قدرت منطقه‌ای ما هم مذاکره کند و وارد آن حوزه شود.

وی افزود: موضوع سوم شرایط مذاکره است که باید با عزت و اقتدار پای میز مذاکره حاضر شد، والا مذاکره در شرایط ضعف آورده‌ای برای کشور نخواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت:  در برجام هم ما با گروه ۱+۵ مذاکره کردیم که آمریکا یکی از اعضای آن بود که البته با خروجش از برجام نشان داد که در مذاکرات این چنینی نیز نباید به این کشور اعتماد کرد و با آن وارد مذاکره شد.

گلرو خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در جریان مذاکرات برجام بارها بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا تأکید داشتند و ما هم در مسیر اجرای توافق برجام این مسأله را مشاهده کردیم. 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=328303

ثبت نظر

-