تلاش های انجمن حمایت از زندانیان یک اقدام پیشگیرانه و ارزشی است

  • کد خبر : 328021
  • 29 آذر 1399 - 14:39

به گزارش خبرنگار نیوز، با توجه به اهمیت کمک رسانی و گره گشایی از کار مردم که در دین اسلام نیز به آن تاکید اکید شده است، امداد رسانی به هم نوع جزء آداب نیکو و پسندیده مردم ایران است، لذا در اهمیت انجمن حمایت از زندانیان همین بس که در سلامت ، اصلاح و تربیت زندانی تلاش نموده و درصدد است که هویت خانواده زندانیان را که بعضا با از دست دادن سرپرست خانواده احساس بی هویتی می کنند جلوگیری نماید و با حمایت های مادی و معنوی خود از بروز و ارتکاب جرم ، آسیب ها ، مفاسداخلاقی، اجتماعی ، اعتیاد و… جلوگیری نموده و تا حد امکان در برآوردن نیازهای خانواده زندانیان از هیچ کوششی دریغ نمی نمایند. در اهمیت برآوردن حاجت و نیازهای دیگران امام *موسی کاظم (ع) نیز می فرمایند: خداوند در زمین بندگانی داردکه برای برآوردن نیازهای مردم می کوشند، اینان همانا ایمنی یافتگان روز قیامتند.

اخبار اختصاصی نیوز - کپی رایت

ایشان درپاسخ به سئوال مبنی براینکه کار انجمن حمایت از زندانیان به عنوان مرکز پیشگیرانه چیست عنوان داشتند.
هدف انجمن حمایت از خانواده زندانیان، حمایت از استحکام خانواده زندانی و حفظ رابطه عاطفی زندانی و خانواده است، جلوگیری جدی از فروپاشی خانواده زندانی، سرکشی مستمر از خانواده های زندانیان کم برخوردار باید زیرا حضور در جمع خانواده زندانی و درک مشکلات آنان از نزدیک ، دیده ها را نسبت به آنان عوض خواهد کرد، برگزاری کلاس های آموزشی از جمله آموزش مهارت های اساسی زندگی، پیشگیری از اعتیاد ، طلاق، پیشگیری از مفاسد اجتماعی، پیشگیری از خطرات و سوء استفاده های اینترنت، استفاده بهینه از فضای مجازی، اعزام به اردوهای تفریحی، اردوهای زیارتی، ثبت نام زندانیان در باشگاه های فرهنگی ورزشی، شرکت در جشن های نسیم مهر و آغاز سال تحصیلی ، شرکت در جشن و مراسم های مذهبی، معرفی به مراکز فرهنگی و هنری در خصوص توانمند سازی و کارآفرینی، انجمن با رایزنی مناسب با رغبت خانواده ها، فنی و حرفه ای، اشتغال به کار از طریق معرفی به موسسات کاریابی، معرفی به شرکت ها، کارخانه ها و کارگاه ها، معرفی به اتحادیه ها، اصناف و معرفی به صنایع دستی، معرفی اشتغال به کار از طریق تامین ابزار کار خانگی در واحدهای اقتصادی، به طور جدی در اولویت های کاری انجمن قرار گرفته است، مشاوره و راهنمایی در خصوص مسائل خانوادگی، تحصیلی، حرفه ای و شغلی، بهداشتی، ورزشی و مداخله جهت حل اختلاف خانوادگی، در جرائم عمد گفتگو با شاکی، اولیاء دم و استفاده از خیرین، افراد با نفوذ برای جلب رضایت شاکی در اولویت کاری انجمن می باشد.

حاج مصطفی رضایی همچنین در پاسخ به اینکه تاکنون چه سازمان ها و نهادهایی از انجمن حمایت از زندانیان آبادان از لحاظ اقتصادی وغیر… حمایت نموده اند عنوان داشتند.
درحال حاضر انجمن راساً با ایجاد فعالیت هایذدرآمدزایی اقتصادی و کمکهای خیرین عزیز .و اعتبارات و کمک های سازمان فعالیت می کند، و این نیز کافی نیست، زیرا مشکلات اقتصادی از جمله مسکن، و مایحتاج اولیه زندگی، بهداشت و درمان، هزینه های تحصیلی، مشکلات اجتماعی( شامل شرم ساری و کناره گیری از جمع و نگاه بدبینانه اطرافیان) مشکلات فرهنگی، اخلاقی، تربیتی ( گرایش به رفتارهای پر خطر و بزهکاری) فراتر از این هاست اما انجمن با کمک نهادهای بهزیستی، کمیته امداد حضرت امام (ره)، مراکز مشاوره و روان درمانی، فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش و مراکز خیریه توانسته است تا حدودی مشکلات فوق را برطرف نماید.
وجای دارد بخاطر همکاری و پشتیبانی های موثر اعضای هیئت مدیره دکتر پروین …مدیرکل محترم سازمان زندان های استان خوزستان و معاونین و همکاران محترمشان…. دکترموسوی.. معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان،
دکترروشن روان.. ریاست محترم دادگستری ، دکتر مرانی پور دادستان محترم …حاج آقا بدری ..معاون محترم دادگستری وهمچنین آقای مهندس سالاری ریاست محترم زندان ابادان . مهندس عسکری و مهندس قالندی معاونین محترم ایشان ..سردار سید رحمان موسوی و مهندس محمد یزدانی بازرسین محترم انجمن ..تمامی مدیران محترم شهرستان و تک تک همکاران گرانقدرم در انجمن نهایت تشکر و قدر دانی را بنمایم . 
لذا خیرین و مردم خوبمان در صورت تمایل می توانند کمک شایانی به این خانواده ها داشته باشند.
و انجمن آمادگی جهت دریافت کمکهای نقدی و غیر نقدی خود را به جهت باقیات و صالحات و خیرات اموات خود و خانواده … در راستای کمک به خانواده های کم برخوردار زندانیان اعلام میدارد

…شماره حساب* ۰۱۰۷۸۹۶۳۷۳۰۰۲ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۲۷۰۵۰
ادرس..آبادان کوی *طالقانی .( سیکلین سابق)
شماره تماس۰۶۱۵۳۲۲۵۹۴۸ شماره همراه ۰۹۱۶۱۳۱۱۵۴۴

درخاتمه خبرگزاری نیوز ضمن دعوت از مردم مهربان و خیرین دلسوز به کمک وهمکاری با انجمن حمایت از زندانیان، از همه ظرفیت های جامعه درخواست میکند.
تا به وجود رسالت انجمن در جامعه پرداخته و تبلیغات و اطلاع رسانی ازطروق مختلف اعم از رسانه ها و نشریات، جراید و مجلات،  هنرمندان، ائمه جماعات، نهادهای تعلیم و تربیتی بیشتر انجمن را به جامعه معرفی کرده و بشناسانند  .

لذا باید همه باهم تلاش کنیم انجمن مذکور بیشتر در جامعه شناخته شود و فرهنگ کمک به خانواده زندانیان، باید به مانند سایر امور خیریه مثل مدرسه سازی، مسجد سازی، کمک به زلزله زدگان، کمک به سیل زدگان در تفکر مردم به صورت یک فرهنگ انسانی، اخلاقی نهادینه شود. زیرا جامعه اگر خانواده زندانی را رها کند، قطعا آنها گرفتار باندهای تبهکار و افراد سودجو می شوند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

علی رنجکش

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=328021

ثبت نظر

-