خدمات ماندگار دولت در عرصه سلامت و مدیریت شهری

  • کد خبر : 327855
  • 29 آذر 1399 - 12:33
خدمات ماندگار دولت در عرصه سلامت و مدیریت شهری

رونمایی و بهره برداری از طرح های مختلف در هفته پایانی آذرماه حاصل تلاش های چند ساله دولت و متخصصان داخلی است که البته در شرایط سخت تحریم، تنگناها را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و اکنون به مرحله ای رسیده است که آحاد جامعه از مزایا و منفعت آنها بهره مند می شوند.

یکی از خبرهای خوش هفته گذشته افتتاح طرح هایی بود که توسط سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی همزمان با برگزاری دوازدهمین آیین پویش ره سلامت انجام شد ، این طرح ها در قالب ۹ پروژه‌ سلامت، پژوهشی و فناوری در هشت دانشگاه علوم پزشکی کشور شامل تبریز، تهران، شیراز، اصفهان، البرز، کرمانشاه، ساوه و شهرکرد از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

پایان هفته نیز به روال هر پنجشنبه ،طرح های مهمی از طریق ویدئوکنفرانس توسط رئیس جمهوری افتتاح شد که شامل ۹۹ طرح مدیریت شهری بود که جهشی در توسعه حمل و نقل ترکیبی کشور به شمار می رود.

در ادامه گزارش ، جزئیات و اعتبارات صرف شده برای اجرایی شدن طرح ها در نقاط مختلف کشور آورده می شود:

در اولین روز هفته گذشته (۲۲ آذرماه) استان مرکزی میزبان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بود و چندین طرح مهم در این استان به بهره برداری رسید.

نام استان مسوول محور سخنان برنامه ها و دستاوردهای سفر
مرکزی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری 

–  تزریق نوآوری و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در واحدهای صنعتی ضامن رونق صنعتی و دستیابی به جهش تولید است.

– واحدهای تولیدی  گداختار و ماشین سازی اراک با تولید شیر ۴۲ اینچ نمونه موفقی از کار مشارکتی در توسعه کسب و کار محسوب می‌شوند

– پنج‌ هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در نقاط مختلف کشور به ثبت رسیده که از فعالیت این واحدهای فناور بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

– ایران اسلامی یک هزار شرکت در حوزه صنایع خلاق دارد که در بخش‌های متنوع فعالیت می‌کنند.

– رونمایی از شیر ۴۲ اینچ دروازه‌ای در شرکت گداخته اراک

–  بازدید از شرکت آونگان اراک

– افتتاح مرکز نوآوری مبین دانشگاه اراک 

– حضور در نمایشگاه محصولات فناورانه و دانش بنیان و هسته‌های مستقر

– افتتاح ستاد مرکزی بازار نوآوری، سرای نوآوری فناوری نساجی و مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات و مرکز خدمات پرستاری در منزل 

– دستاورد سفر: بهره‌گیری از فناوری نمک‌زدایی از منابع آبی در برخی شهرهای استان مرکزی

همدان  سید جلال هاشمی نماینده امور استان‌های نهاد ریاست جمهوری – دولت تدبیر و امید مصمم به اجرای طرح های اقتصادی موثر و مولد در راستای تحقق شعار محوری سال مبنی بر «جهش تولید» است. حضور در جمع مدیران اقتصادی استان همدان

افتتاح یکی از بزرگترین کارخانه های تولید تن ماهی کشور با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در شهرستان ساوه، برگزاری آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید بازرسی استان خراسان جنوبی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان رییس سازمان بازرسی کل کشور در بیرجند و آغاز به کار هشتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، موسوم به رینوتکس ۲۰۲۰ با حضور امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات دیگر برنامه های مسوولان در روز شنبه ۲۲ آذرماه بود.

۲۳ آذرماه نیز خراسان جنوبی میزبان سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود و مردم این نقطه از کشورمان شاهد بهره برداری از چند طرح بهداشتی و درمانی بودند.

نام استان مسوول محور سخنان برنامه ها و دستاوردها ویژگی های طرح
خراسان جنوبی سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

– ظلمی که در این سال‌ها به واسطه انواع تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر ملت ایران رفته پس از واقعه کربلا بی‌سابقه است.

– بهترین و امن‌ترین واکسن کرونا را برای کشور تامین می‌کنیم

– پیک نفس‌گیر کرونا در خراسان جنوبی مدیریت شد

– بهره برداری از ۶۴ پروژه بهداشتی و درمانی 

– شرکت در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا

– شرکت در نشست ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

– اعتبار طرح یک هزار و ۱۲۴ میلیارد و ۵۱۹ میلیون ریال با متراژ ۱۴ هزار و ۵۹۰ متر مربع 

سفر فاطمه مهاجرانی معاون مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور به قزوین و شرکت در آغاز عملیات احداث مدرسه ۱۲ کلاسه و حضور محمدرضا همتی مدیرکل حوزه ریاست، بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در  آیین تکریم و معارفه مدیر کل منابع طبیعی استان قزوین دیگر برنامه های مسوولان در ۲۳ آذرماه بود.

اما رونمایی از ۹ پروژه پژوهشی و فناورانه وزارت بهداشت از مجموع ۱۴۰۰ پروژه ره سلامت که قرار است تا اردیبهشت سال آینده افتتاح شود، توسط سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در روز ۲۵ آذرماه مهمترین برنامه سفر مسوولان در این هفته بود.

وزیر پرتلاش وزارت بهداشت که به دلیل حضور ویروس کرونا در کشور به همراه همکاران خود روزهای پرکاری را سپری می کنند در این روز با بهره برداری از پروژه تولید داروی رمدسیویر در یک شرکت دارویی در ساوه، تولید دستگاه سونوگرافی و داروی توسیلیزوماب در کرج، تولید سواب های نمونه برداری در شهرکرد، تولید الکتروکاردیوگراف ۱۲ و لوله های خونگیری بدن خلاء و سانتریفیوژهای رومیزی در اصفهان، تولید ماده موثره داروی دولوکستین در کرمانشاه، تولید رزین های کروماتوگرافی در تبریز و تولید دستگاه لاپاراسکوپی در شیراز نویدبخش جهش تولید و تکیه بر دستاوردهای علمی متخصصان داخلی در عرصه سلامت و درمان برای مردم کشورمان بودند.

نام استان مسوول محور سخنان برنامه ها و دستاوردها ویژگی های طرح
مرکزی (ساوه) سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی   افتتاح خط تولید داروی رمدسیویر در شرکت روناک دارو واقع در شهر صنعتی کاوه

– تولید ۷۰ تا ۸۰ هزار ویال رمدسیور در هر شیفت شبانه روز

– تولید رمدسیور به هر ۲ شکل محلول و ویال دیوفلیزه

– صدور رمدسیور بهکشورهای ونزوئلا، عمان و عراق 

کرج، کرمانشاه، شیراز، شهرکرد، تبریز و  اصفهان  سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

– تجهیزات پزشکی فناورانه تولید داخل با ارز نیمایی قیمت گذاری می شود

– واردات ستون‌های کروماتوگرافی و رزین‌ها چه در صنایع دارو و چه در صنعت غذا و مواد شیمیایی یکی از مشکلات اساسی کشور است

– جهت حمایت از محصولات و تجهیزات فناورانه تولید داخل کشور دستور داده شد که قیمت ریالی محصولات داخلی معادل ارز نیمایی محاسبه شود تا شرکت های دانش بنیان تقویت شوند.

– حضور ویدئو کنفرانسی نمکی در دوازهمین مراسم پویش راه سلامت و رونمایی از ۹ پروژه پژوهشی و فناورانه وزارت بهداشت از مجموع ۱۴۰۰ پروژه ره سلامت

– رونمایی از داروی تمزیوا برای درمان کووید ۱۹ و دستگاه سونوگرافی با به کارگیری هوش مصنوعی در البرز

– رونمایی از محصول زیست فناوری، رزین‌های کروماتوگرافی برای خالص‌سازی داروهای نوترکیب شرکت نوآوران زیست گستر ارگ تبریز 

– رونمایی از سه محصول فناورانه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

-تولید نخستین دستگاه لاپارسکوپی (جراحی غیر تهاجمی) در شیراز

– تولید سوآپ‌های نمونه‌برداری ویروس کرونا در شهرکرد

– تولید ماده موثره دارویی «دولوکستین» در کرمانشاه

– جلوگیری از از خروج ۵۰ میلیون دلار ارز از کشور با تولید داروی تمزیوا و صرفه جویی ۶۰ میلیون دلاری در سال برای کشور با ساخت دستگاه سونوگرافی

– تولید ۵۰۰ لیتر از مجموع ۲ هزار لیتر رزین‌های کروماتوگرافی مورد نیاز

– دستگاه سانتریفیوژ یخچال دار با سرعت بالا و با ظرفیت تولید  ۵۰۰ دستگاه در سال ، لوله های خونگیری وکیوم با ظرفیت تولید ۷۰ میلیون عدد در سال و الکتروکاردیوگرافی ۱۲ کاناله با قابلیت سیستم عامل هوشمند و اتصال به سیستم بیمارستانی جهت کاربرد برای نوار قلب 

– سوآپ تولید قابل انعطاف است و از شکستگی دستگاه جلوگیری می‌کند و هم با پنبه مصنوعی پلی‌استر تولید شده و قدرت جذب نمونه را کاهش می‌دهد.

– دولوکستین در درمان دردهای مزمن مانند درد نوروپاتیک محیطی ناشی از دیابت (DPNP) مؤثر است 

سمنان، کردستان و خراسان رضوی رضا اردکانیان وزیر نیرو

– وجود ۱۵ کشور همسایه و ارتباط زمینی، بستری مناسب و مزیتی نسبی برای صادرات برق و آینده‌ای روشن برای بخش‌های مختلف صنعت برق کشور است.

– ر بهمن و اسفند امسال شاهد بهره‌برداری از طرح‌های مهم آب و برق از جمله سد مخزنی، تصفیه‌خانه آب و فاضلاب، شبکه آبیاری، آبرسانی روستایی و طرح‌های شبکه برق در کردستان خواهیم بود

– مشترکان پرمصرف در بخش آب و برق پس از سپری شدن مهلت ۶ ماهه طرح برق امید و آب و در صورت تداوم رفتار مصرفی غلط جریمه خواهند شد

– پروژه های استان سمنان:

برق‌رسانی به یک روستا، پست ۶۳.۲۰ کیلوولت امیرکبیر، نوسازی پست ۶۳ شاهرود، واریانت خط ۴۰۰ کیلوولت علی‌آباد و توسعه، احداث، ‌اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع 

– پروژه‌های استان خراسان رضوی:

افزایش پست ۱۳۲ کیلوولت بوعلی و خواجه ربیع، پارک آموزشی انتقال و فوق توزیع، افزایش ظرفیت پست ۱۳۲ کیلوولت موبیل ترشیز، نیروگاه بادی ۰.۶۶ مگاواتی خرگرد، دو نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی در مشهد، آبرسانی به ۴۲ روستا و برق‌رسانی به دو روستا 

– پروژه استان کردستان

ارتقای ظرفیت نامی نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج به ظرفیت ۲۵ مگاوات

– ۱۴ پروژه صنعت آب و برق به ارزش ۲ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال 

افزایش قابلیت اطمینان شبکه، کاهش خاموشی‌های ناخواسته، تامین برق پروژه مسکن مهر، ایجاد ظرفیت جدید برق‌رسانی، رضایتمندی مشترکان، صرفه‌جویی در آب و گاز و برق‌رسانی به ۴۵ خانوار جمعیت روستایی

۲۵ آذرماه همچنین محمدجواد کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبرها در نشست شورای عالی توسعه تعاون استان فارس حضور یافت:

– مبلغ یک هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بیش از ۱۲۰ طرح تعاونی‌ در فارس تخصیص یافت.

– کمتر از هفت درصد تعاونی‌های مسکن در سطح کشور جزو تعاونی‌های مشکل دار هستند و در ساخت مسکن مهر، تعاونی‌های مسکن از انبوه‌سازان بهتر عمل کرده‌اند.

۲۶ آذرماه نیز رییس بنیاد مستضعفان نیز با حضور در هرمزگان و ضمن بازدید از گستره ۱۶۴ کیلومتری در هرمزگان گفت: همت و مهندسی ایرانی در طرح احداث خط لوله انتقال نفت از گوره به جاسک بروز و ظهور یافته که این اراده کاری پیمانکاران را بالا می‌برد.

سید پرویز فتاح افزود: این خط انتقال نفت برای کشور اهمیت فراوانی داشته و با بهره برداری از آن روزانه یک میلیون نفت از گوره به جاسک منتقل می‌شود و آنجا تبدیل به پایانه جدید نفتی خواهد شد.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون۳۱۰ میلیارد ریال کمک نقدی شامل کارت هدیه و بسته معیشتی در هرمزگان توزیع شده است.

ساخت مجتمع آموزشی، فرهنگی و ورزشی قمصر کاشان با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان با حضور قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش دیگر برنامه مسوولان در روزهای پایانی آذرماه بود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در این برنامه گفت: ۵۲ درصد مدارس کشور سند ملکی ندارند که برای رفع این دغدغه، پیشنهاد تخصیص اعتبار در بودجه سال ۱۴۰۰ ارایه شده است.تعدادی از مدارس کشور هم استیجاری است و برای برخی از آنها حکم تخلیه گرفته شده که امیدواریم در بودجه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی اعتبار لازم برای رفع این چالش در نظر گرفته شود.

۲۷ آذرماه نیز مردم ایران به رسم هر پنجشنبه توسط دکتر روحانی رئیس جمهوری و دیگر مسوولان شاهد بهره برداری از طرح های مهمی بودند که هریک گامی بلند برای توسعه و آبادانی کشور محسوب می شود.

در هفته گذشته نیز پرونده بهره برداری از طرح ها در آذرماه با افتتاح ۹۹ طرح توسعه حمل و نقل و مدیریت شهری بسته شد، طرح هایی که نوید بخش سهولت در رفت و آمد مردم تهران به برج میلاد و بیمارستان میلاد به واسطه اضافه شدن ایستگاه مترو در این نقطه بود.

همچنین مردم تبریز در این روز شاهد افتتاح چند ایستگاه مترو، مردم شیراز، اصفهان و تبریز شاهد افزایش ۵۰ واگن مترو ،مردم مشهد شاهد نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری و مردم نوشهر شاهد بهره برداری از نیروگاه زباله سوزی و چندین طرح دیگر بودند که در ادامه به بخشی از آنها اشاره می شود:

نام شهرها محور سخنان  نام طرح ویژگی های طرح 
تهران، شیراز، مشهد، تبریز، نوشهر و اصفهان

رئیس جمهوری: 

–  تا پایان دولت ۱۸۰ پروژه دیگر با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومان افتتاح می شود

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیرکشور:

– ،۸۷ پروژه دیگر هم به اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان آماده است که در روزهای آینده با فرمان رئیس جمهوری توسط استانداران و مقامات محلی به بهره‌برداری  می رسد.

مهدی جمالی نژاد  رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:

– ۳۰۰ درصدی اعتبارات مربوط حل معضل پسماند در دولت تدبیر و امید افزایش یافته و اکنون ۷۰۰ محل انباشت زباله در کشور وجود دارد. 

۹۹ طرح مدیریت شهری سراسر کشور با صرف هفت هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان شامل

افتتاح ایستگاه های مترو برج میلاد و امیرکبیر در تهران، بهره برداری از پایانه زیر سطحی مجد و طرح ناوگان نوسازی حمل و نقل شهری مشهد، بهره برداری از ۵۰ دستگاه واگن متروی تولیدی در ابهر برای متروی تبریز، اصفهان و شیراز، افتتاح ایستگاه های متروی ۹، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ تبریز و بهره برداری از نیروگاه ۲۰۰ تنی زباله سوز نوشهر ،

اهواز

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی:

–  با توجه به ظرفیت‌های فرودگاه اهواز، دیگر در این شهرستان به فکر فرودگاه جدید نیستیم و امید است این طرح توسعه فرودگاهی همچنان ادامه داشته باشد

– پایانه مسافری فرودگاه بین‌المللی آبادان نیز به زودی بهره‌برداری می‌شود

– تا پایان عمر دولت دوازدهم در مجموع ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه به راه‌های خوزستان و حداقل ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی به راه‌های روستایی اضافه خواهد شد.

– برای عملیاتی شدن پروژه بزرگ ریلی شلمچه – بصره ، در ۲ سال گذشته زمان زیادی گذاشته‌ایم و اکنون سرمایه‌گذار و پیمانکار این پروژه انتخاب و زمین تجهیز کارگاه نیز مشخص شده است.

 بهره‌برداری از پروژه های فرودگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز شامل 

احداث پایانه مسافری خارجی این فرودگاه به مساحت ۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع، افزایش سرانه مسافری به میزان ۷۰۰ هزار نفر در سال با اعتبار یک هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال ، خرید و نصب سیستم روشنایی باند و سیستم SFLS(سیستم تقرب فوق پیشرفته)، ۲ دستگاه دیزل و ژنراتور ، ۲ دستگاه چیلر و پنج دستگاه هواساز با اعتبار ۴۴۰ میلیارد ریال و احداث محوطه جبهه زمینی، محوطه‌سازی و راه دسترسی پایانه به اپرون(توقفگاه وسایل پرنده) به مساحت ۱۷۰ هزار متر مربع با اعتبار ۶۵۵ میلیارد ریال

– افتتاح پل شور(آزادگان) بخش عقیلی گتوند 

صرف هزینه ۲ هزار میلیارد ریال برای کل طرح ها
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=327855

ثبت نظر

-