تمجید نتانیاهو از تروریست‌های موساد

  • کد خبر : 326576
  • 28 آذر 1399 - 3:40
تمجید نتانیاهو از تروریست‌های موساد

پس از انتشار شایعات مختلفی درباره احتمال انتقال سریع یوسی کوهن به فعالیت های سیاسی برای نجات نتانیاهو از گرداب مشکلات سیاسی، روزنامه یدیعوت احارانوت در شماره امروز پنج شنبه خود به نقل از منابع آگاه خبر داد بر خلاف شایعات موجود  رئیس موساد تا  اول ژوئن ۲۰۲۱ در مقام خود باقی خواهد ماند.

در این گزارش ضمن اعتراف ضمنی به نقش یوسی کوهن در ترور شهید فخری زاده آمده است : در حالی که جهان همچنان در حال ارزیابی عملیات ترور (شهید) محسن فخری زاده که به اسرائیل نسبت داده می شود ، اعلام تغییر در راس موساد هم دوستان و هم دشمنان را غافلگیر کرده است.

این روزنامه عبری زبان همچنین فاش کرد “رووین ریولین” رئیس رژیم صهیونیستی یکشنبه گذشته از شماری از ماموران موساد به دلیل آنچه عملکرد بالای آنها طی سال ۲۰۲۰ بود قدردانی کرد.

به اعتراف این روزنامه عبری زبان یکی از دلایل تقدیر از ماموران موساد عملکرد آنها در مقابله با برنامه هسته ای ایران به ویژه درباره(شهید) محسن فخری زاده است ، در حالی که لیست عملکرد موساد در خاک سوریه هم بسیار زیاد است.

از سوی دیگر خبرگزاری آناتولی ترکیه با اشاره به عملکرد جنایتکارانه سرویس اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) به بهانه ترور جنایتکارانه شهید محسن فخری زاده به برخی از این جنایات طی دو دهه گذشته اشاره کرد.

آناتولی در گزارش خود از قدس اشغالی خبر داد: هنوز هویت رئیس جدید موساد مردی که قرار است میراث تاریخ طویلی از اقدامات ترور علیه مخالفان اسرائیل را در سرتاسر جهان دارد ، اعلام نشده است.

امروز همه از  فردی که قرار است از ژوئن آینده سکان دار این سازمان شود با نام (د) یاد می کنند.موساد شاخه خارجی سرویس اطلاعاتی اسرائیل است که در کنار شاخه داخلی آن شاباک فعالیت گسترده ای را علیه مخالفان اسرائیل انجام می دهد.در اکثر اوقات اسرائیل به صراحت مسئولیت اقدامات ترور خود را علیه مخالفان تل آویو به عهده نمی گیرد.

اقداماتی که از رهبران گروه های فلسطینی تا شخصیت های عربی و ترور دانشمندان هسته ای ایران گسترده است.‎

از بعد سال ۲۰۰۰ میلادی تا به امروز موساد کارنامه طویلی از جنایات  تروریستی دارد که می تواند به مهم ترین موارد اشاره کرد:

۱- ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران که در ۲۷ نوامبر ۲۰۲۰ به وقوع پیوست.

۲- ترور محمد الزواری در تونس که ۱۵ دسامبر ۲۰۱۶ به وقوع پیوست

۳- ترور عمر نایف در ۲۶ فوریه ۲۰۱۶

۴- ترور چهار دانشمند هسته ای ایران که بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ انجام شدند.

۵- ترور محمود المبحوح در ۱۹ ژانویه ۲۰۱۰

۶- ترور عز الدین شیخ خلیج که ۲۶ سپتامبر ۲۰۰۴ به وقوع پیوست.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=326576

ثبت نظر

-