سریال دستگیری در شورای شهرهای مازندران به بابل رسید

  • کد خبر : 326459
  • 28 آذر 1399 - 0:04
سریال دستگیری در شورای شهرهای مازندران به بابل رسید

به گزارش نیوز،  از صبح امروز پنجشنبه گمانه زنی ها در باره دستگیری چند عضو شورای شهر بابل ابتدا در فضای مجازی مطرح شد و اکنون در محافل مردمی هم از دستگیرشدگان و علت دستگیری شان با ذکر اسامی سخن گفته می شود.

برخی از شهروندان بابلی و همچنین فعالان شبکه های اجتماعی مدعی هستند دستگیرشدگان را که ۲ عضو شورای شهر و یک کارمند شهرداری هستند با دستبند در محوطه ساختمان شهرداری دیده اند.

اگر دستگیری ها از میان اعضای شورای شهر بابل درست باشد ، این دومین باری است که شورای پنجم بابل با دستگیری اعضایش دچار حاشیه می شود.

پنج تن از اعضای شورای شهر بابل شهریور ماه سال ۹۷ بر سر پرونده ای که عنوان اصلیش مفاسد اخلاقی بود دستگیر و روانه زندان شده بودند. این پرونده در نهایت با صدور حکم مجرمیت برای تمامی آنها و تایید حکم در دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی کشور خاتمه یافت و شورای شهر هم با ورود اعضای علی البدل به کارش ادامه داد.

اعضای سابق شورای پنجم بابل در مجموع به ۱۹ سال حبس ، ۳۳ سال محرومیت از حقوق اجتماعی و ۵۴۰ ضربه شلاق محکوم شده بودند. دادگستری مازندران هنگام اعلام احکام نهایی این افراد ، عنوان پرونده اتهامی آنها را ” شرکت در تهیه مخفیانه فیلم مبتذل و مستهجن، تهدید به منظور اخاذی و اخذ وجه، شرکت در تهدید از طریق فیلم به منظور کار غیرقانونی، معاونت از طریق تطمیع، تشویق و فریب در تهدید با فیلم به منظور اخاذی، معاونت در تهیه فیلم و تهدید به منظور انجام کار خلاف نسبت به احدی از شکات و رابطه نامشروع ” اعلام کرده بود.

جا به جایی در تعداد اعضای شورای شهر بابل بر سر پرونده قضایی سال ۹۷ به حدی زیادی بود که بابلی ها از شورایی که پس از ورود اعضای علی البدل تشکیل شده بود به عنوان ” شورای ششم ” یاد می کردند.

شهرستان بابل با حدود ۵۴۰ هزار نفر جمعیت ، بزرگ ترین شهرستان مازندران به شمار می رود. ۲۵۰ هزار نفر این تعداد جمعیت در شهر بابل سکونت دارند و شورای این شهر هم ۹ عضو دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=326459

ثبت نظر

-