اقدامات اقلیمی: رئیس سازمان ملل متحد تأکید می کند که زمان صلح با طبیعت است

  • کد خبر : 325979
  • 30 آذر 1399 - 11:44
اقدامات اقلیمی: رئیس سازمان ملل متحد تأکید می کند که زمان صلح با طبیعت است

موضوع ذکر شده آغاز یک ماه اقدامات اقلیمی آب و هوایی به رهبری سازمان ملل است که شامل انتشار گزارش های عمده ای در مورد آب و هوای جهانی و تولید سوخت های فسیلی است که در یک نشست آب و هوایی در ۱۲ دسامبر ، پنجمین سالگرد توافقنامه آب و هوای پاریس ۲۰۱۵ به اوج خود می رسد.

به گفته ی انتونیو گوترش یکی از اعضای سازمان ملل متحد طبیعت همیشه حمله می کند که با طیف وسیعی از واکنش های طبیعت ، با “افزایش نیرو و خشم” ، در برابر رفتار نادرست بشریت در محیط زیست ، که شاهد سقوط در تنوع زیستی ، گسترش بیابان ها و اقیانوس ها است ، به دمای رکورد می رسد.

 

اقدامات اقلیمی

 

اقدامات اقلیمی و گازهای گلخانه ای

ارتباط بین کرونا ویروس و تغییرات اقلیمی ساخته شده توسط بشر نیز توسط رئیس سازمان ملل مشخص شد ، وی خاطرنشان کرد که ادامه تجاوز مردم و دام ها به زیستگاه های حیوانات ، ما را در معرض بیماری های مهلک تری قرار می دهد. و در حالی که کندی اقتصادی ناشی از همه گیری ، انتشار گازهای گلخانه ای مضر را به طور موقت کند می کند.

سطح دی اکسید کربن،اکسید نیتروژن و متان همچنان در حال افزایش است،با مقدار کربن دی اکسید در جو که مقدار قابل توجهی است. با وجود این روند نگران کننده ، پیش بینی می شود تولید سوخت فسیلی – که بخش قابل توجهی از گازهای گلخانه ای را پوشش می دهد – در مسیری صعودی ادامه یابد.

گوترش و اقدامات اقلیمی

زمان برای سوئیچ سبز

دبیرکل گفت،پاسخ مناسب جهانی تحول در اقتصاد جهانی است،”سوئیچ سبز” را می زند و یک سیستم پایدار ایجاد می کند که توسط انرژی های تجدید پذیر ، مشاغل سبز و آینده ای مقاوم هدایت می شود. یکی از راه های دستیابی به این چشم انداز ، دستیابی به انتشار صفر خالص است. در این جبهه نشانه های دلگرم کننده ای وجود دارد ، در حالی که چندین کشور پیشرفته از جمله انگلیس ، ژاپن و چین متعهد به رسیدن به هدف طی چند دهه آینده هستند.

گوترش از همه کشورها ، شهرها و مشاغل خواسته تا سال ۲۰۵۰ را به عنوان تاریخی برای دستیابی به خنثی شدن کربن هدف قرار دهند – تا حداقل افزایش ملی انتشار را متوقف کند – و همه افراد به سهم خود عمل کنند.

با کاهش هزینه های انرژی های تجدیدپذیر ، این انتقال منطقی اقتصادی است و منجر به ایجاد خالص ۱۸ میلیون شغل طی ۱۰ سال آینده خواهد شد. با این وجود ، رئیس سازمان ملل خاطرنشان کرد ، جی۲۰  بزرگترین اقتصادهای جهان ، در نظر دارد ۵۰ درصد بیشتر در بخشهای مرتبط با تولید و مصرف سوختهای فسیلی هزینه کند تا انرژی کم-کربن تا همه چیز بهم متصل شود.

 

اقدامات اقلیمی

 

اقدامات اقلیمی و برنامه جاه طلبانه سازمان ملل

همه گیری کرونا ویروس به بسیاری از برنامه ها از جمله برنامه جاه طلبانه سازمان ملل متحد مبنی بر تبدیل ۲۰۲۰ به “سال فوق العاده” برای حمایت از دنیای طبیعی ، پرداخته است. این جاه طلبی اکنون به سال ۲۰۲۱ منتقل شده است و شامل چندین تعهد بزرگ بین المللی مربوط به آب و هوا می شود.

اینها شامل تدوین برنامه ای برای متوقف کردن بحران تنوع زیستی است. کنفرانس اقیانوس ها برای محافظت از محیط های دریایی ؛یک کنفرانس جهانی حمل و نقل پایدار ؛و اولین اجلاس سیستم های غذایی ، با هدف تحول در تولید و مصرف جهانی مواد غذایی است.

گوترش با توجه به اهمیت کاهش اثر کربن در هر فرد ، با توجه به امید جهانی جدید و پایدارتر که در آن ذهنیت ها تغییر می کند ، سخنان خود را با امیدواری پایان داد.

دبیرکل گفت ، قدم بعدی ، دور از تلاش برای بازگشت به “عادی” ، دنیای نابرابری ، بی عدالتی و “تسلط غافلانه بر زمین” ، باید به سوی راهی امن تر ، پایدار و عادلانه باشد، و بشر در رابطه ما با-جهان طبیعی- و با یکدیگر تجدید نظر کند.

 

>>> خبر مرتبط:

سازمان ملل متحد: ویروس کرونا دهه‌ها پیشرفت اقتصادی و اجتماعی زنان را به عقب برگردانده است

پویش جهانی سازمان ملل متحد؛ «مکث کنیم»

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=325979

ثبت نظر

-