دستگیری عاملان کشتار ۲ قوچ در علی آباد کتول

  • کد خبر : 325885
  • 27 آذر 1399 - 14:25
دستگیری عاملان کشتار ۲ قوچ در علی آباد کتول

 رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان علی‌آبادکتول از دستگیری شکارچی ان ۲ راس قوچ در ارتفاعات جنگلی این شهرستان خبر داد و گفت که متهمان به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش نیوز، سید مهدی کوچک روز پنجشنبه اظهار داشت : محیط بانان علی آباد در ایست و بازرسی یکی از مناطق جنگلی موفق به شناسایی خودروی شکارچیان و پیدا کردن لاشه این قوچ ها شدند.

گوسفند وحشی (قوچ و میش) به دو گروه زیرگونه‌ای تقسیم می‌شود که گروه شرقی آن گوسفند وحشی اوریال (در زبان لاتین به معنی شرقی) و گروه غربی گوسفند وحشی ارمنی نامیده می‌شود که گوسفندهای وحشی البرز مرکزی تلفیقی از قوچ و میش‌های ارمنی و اوریال هستند که جنس نر این گوسفندها قوچ و جنس ماده آن میش نامیده می‌شود.

اداره کل محیط زیست گلستان هم پیش تر از جوامع محلی برای حفاظت از حیات وحش در فصل سرما طلب یاری کرد و خطاب به مردم گفت: زمستان فصل پرخطری برای حیات وحش است که از یک‌سو سرما و از سوی دیگر کمبود مواد غذایی سبب می‌شود زندگی جانوران با خطر زیادی همراه باشد.

پوشیده شدن مراتع از برف و یخ زدن روان آب‌ها سبب می‌شود وحوش برای تأمین علوفه مورد نیاز خود به سوی پایین دست و دامنه‌ها حرکت کرده و در کشاکش جدال نابرابر با شکارچیان خود را به دست سرنوشت بسپرند.

کشف چهار لاشه قوچ در ۲۳ و ۲۴ آبان در شرق گلستان از ۶ شکارچی غیرمجاز، دستگیری شکارچیان کل و بز در گرگان و دستگیری عاملان کشتار ده‌ها پرنده آبزی نشان می‌دهد که برخی سودجویان چشم طمع به حیات وحش دارند و از هر فرصتی برای تعرض به مواهب الهی دریغ ندارند.

به گفته محمدرضا کنعانی؛ جمع بندی آمارهای رسمی و غیررسمی حاکی‌است که ۳۰ هزار اسلحه دارای پروانه شکار و حدود ۲۰ هزار اسلحه غیرمجاز در گلستان وجود دارد و نظارت بر این حجم از سلاح از توان محیط بانان استان خارج است.

استان گلستان از جمله تنفس گاه‌های متنوع برای گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری ایران بوده و با اقلیم متنوع بصورت یکجا کوه، دریا، جنگل، کوهستان، دشت و بیابان را در خود جای داده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=325885

ثبت نظر

-