دست‌کاری قیمتی در بازار دلار

  • کد خبر : 325531
  • 27 آذر 1399 - 10:29
دست‌کاری قیمتی در بازار دلار

به گزارش نیوز، «جهت بازار مشخص نیست». این گفته تحلیل گران فنی در تفسیر روزهایی است که قیمت دلار رفتارهای متناقضی را از خود بروز می‌دهد. به گفته این تحلیل گران، تا روز چهارشنبه بارها بازار در تقلا قرار گرفت که از مرز ۲۶ هزارتومانی باقدرت عبور کند یا به زیر محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان قدم بگذارد، ولی هر دفعه، دست‌کاری‌های قیمتی موجب شد که جهت خاصی برای قیمت شکل نگیرد.

از نگاه بازیگران فنی، معامله گران بزرگ سعی کرده‌اند با خریدوفروش‌های سریع و در یک دامنه مشخص، قیمت بازار را دچار رفت‌وبرگشت‌های زیاد کرده و از این نوسانات به سود خود استفاده کنند. این استراتژی موجب شده است که برخی از فعالان ترجیح بدهند که در بازار فعالیت خاصی نکنند و خریدوفروش‌های خود را ببندند به‌بیان‌دیگر، شماری از معامله گران زمانی که احساس می‌کنند، نیروهای بیرونی توانایی تأثیرگذاری در تنظیم قیمت‌ها به نفع خود را دارند، ترجیح می‌دهند از بازار کناره بگیرند؛

پیش‌بینی بازار امروز پنج‌شنبه

 درحالی‌که برخی از معامله گران از غیرطبیعی بودن شرایط بازار سخن می‌گویند، دسته دیگری از فعالان باور دارند، تا پیش از رفتن بایدن به کاخ سفید، نوسانات رفت‌وبرگشتی در دامنه محدود ادامه خواهد داشت. از نگاه آن‌ها، بازار کاهش و افزایش‌های شدید خود را تجربه کرده است و اکنون به دنبال آن است که در یک بازه محدود به تعادل برسد. بااین‌حال، برخی بازیگران ارزی امیدوارند که امروز دلار زیر محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان قرار بگیرد و پس‌ازآن سیر نزولی خود را با سرعت بیشتری ادامه دهد.

قیمت سکه و دلار

این گروه به‌احتمال‌زیاد امروز روند حواله درهم را به‌دقت دنبال خواهند کرد و در صورت شکست محدوده ۷ هزار و ۱۰۰ تومانی در بازار حواله، باقدرت بیشتری دلار خود را به فروش خواهند رساند. دیشب در معاملات پشت خطی تمایل به فروش دلار بیشتر بود ولی تا زمانی که درهم سیگنال نزولی ارسال نکند، نمی‌توان با قطعیت از ماندن اسکناس آمریکایی زیر محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان سخن گفت.

عدد طلایی در هم در بازار امروز

برخی از معامله گران فنی روند بازار را از مسیر درهم ارزیابی می‌کنند. این گروه هرروز برای قیمت درهم عدد طلایی اعلام می‌کند و اگر بازار برای مدت مشخصی بتواند بالای این سطح خود را تثبیت کند روند قیمت را صعودی ارزیابی می‌کنند و اگر زیر این قیمت بیاید برداشت نزولی از روند بازار دارند.

قیمت درهم برای بازار امروز، ۵ تومان بالاتر از عدد طلایی دیروز عنوان‌شده است. این تغییر نشان می‌دهد بخشی از بازار توقع دارد نوسان بازار ملایم اما رو به بالا باشد. برای امروز عدد طلایی ۷ هزار و ۱۵۵ تومان عنوان‌شده است. اگر در بالای این قیمت برای دقایق مشخص معامله شکل بگیرد پتانسیل افزایش تا سطح ۷ هزار و ۲۰۰ و بالاتر وجود دارد. در صورت معامله زیر این سطح نیز پیش‌بینی کاهش تا مرز ۷ هزار تومان انجام‌شده است. در صورت روند افزایشی با توجه به نرخ برابری ثابت درهم به دلار قیمت این ارز در بازار داخلی تا ۲۶ هزار و ۴۰۰ تومان هم می‌تواند بالا رود اما اگر خط درهم بشکند امکان نزول ارزش دلار تا ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان نیز وجود دارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=325531

ثبت نظر

-