دورهمی شب یلدا بابل را در پیک شدید کرونا قرار می‌دهد

  • کد خبر : 324693
  • 26 آذر 1399 - 18:28
دورهمی شب یلدا بابل را در پیک شدید کرونا قرار می‌دهد

دکتر سید فرزاد جلالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار نیوز افزود : اگر قرار باشد مردم شب یلدای امسال را مانند سال های گذشته بر پا کنند ، دوباره صد در صد در پیک شدید ویروس کرونا قرار خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بابل زیاد شده است ، گفت : متاسفانه بخش های بستری بیمارستان های بابل پر شده است و تنها راه کمک به کادر درمانی ، ماندن در خانه در شب یلدا و خودداری از دورهمی ها است.

دکتر جلالی از تمامی شهروندان بابلی به خاطر همکاری که با پرسنل بهداشتی، پزشکان و پرستاران بیمارستان های شهر خودشان داشتند، قدردانی کرد و افزود : انتظار است شهروندان در پشت جبهه های نبرد با کرونا به کادر درمانی کمک کنند.

وی گفت : امیدواریم با آمدن واکسن کرونا بتوانیم در سال آینده یک شب یلدای باشکوه داشته باشیم و تمام کاستی ها را در سال آینده جبران کنیم.
یلدای مرگبار برای بیماران زمینه‌ای

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل همچنین گفت : بیماران پیوند کلیه ، دیالیزی و مزمن کلیه و دیگر بیماران پرخطری که بیماری زمینه‌ای دارند دارای نقص ایمنی بالایی هستند به خصوص بیماران پیوند کلیه چون داروهای سرکوبگر استفاده می‌کنند بیشتر در معرض خطر بیماری‌های عفونی همچون کرونا قرار می‌گیرند.

جلالی اضافه کرد: با توجه به اینکه هوا سرد شده است سرایت این بیماری افزایش پیدا کرده است ، در نتیجه شهروندان تا آنجایی که امکان دارد از خانه خارج نشوید و اگر برای کارهای ضروری از خانه خارج شدند ، حتما از ماسک استفاده کنند و بعد از برگشتن به خانه دست‌هایشان را بشویید.

طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی بابل در ۲۴ ساعت گذشته  ۲۱ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های این شهرستان بستری و ۳۲ بیمار هم ترخیص شدند.

در حال حاضر ۱۷۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌های بابل بستری هستند که از این تعداد ۳۲ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

بستری روزانه بیماران کووید-۱۹ در بیمارستان های بابل طی روزهای اخیر حتی از مرز ۴۰ نفر هم گذشته بود.

شهرستان بابل ۵۳۶ هزار نفر جمعیت دارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=324693

برچسب ها

ثبت نظر

-