دومین سقوط بزرگ بورس در سه ماه اخیر

  • کد خبر : 324625
  • 26 آذر 1399 - 17:46
دومین سقوط بزرگ بورس در سه ماه اخیر

 

 

 

 

دومین سقوط بزرگ بورس در سه ماه اخیر

به گزارش نیوز، در معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس، برای چهارمین روز پیاپی ریزش کرد و با سقوط ۱۴ هزار و ۸۷۰ واحدی به سطح یک میلیون و ۴۱۳ هزار واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز به ۴۳۶ هزار و ۵۲۹ واحد کاهش یافت.

تجربه وحشتناک در بورس / روزی که بازار سرمایه ۹۹ درصد سقوط کرد!

سقوط در ۲۰ دقیقه 

در پیش‌گشایش معاملات امروز بورس، ۷۷ نماد معادل ۱۲ درصد بازار صف خرید و ۴۷۱ نماد معادل ۷۵ درصد صف فروش داشتند. بیشترین صف خرید به شرکت‌های پتروشیمی بوعلی (بوعلی)، مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن (وکبهمن) و سنگ آهن گهر زمین (کگهر) تعلق داشت و شرکت پالایش نفت اصفهان (شپنا)، بانک پارسیان (وپارس) و شرکت سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر) بیشترین صف فروش را داشتند.

در ۲۰ دقیقه ابتدایی شاخص کل ۲۸ هزار واحد سقوط کرد و به کف یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد رسید. پس از آن روندی صعودی پیدا کرد اما نتوانست ریزش ۲۰ دقیقه ابتدایی را جبران کند.

در پایان معاملات امروز، شاخص کل ۱۴ هزار و ۸۷۰ واحد نزول کرد و به رقم یک میلیون و ۴۱۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن نیز ۴ هزار و ۶۱۹ واحد افت کرد و در رقم ۴۳۶ هزار و ۵۲۹ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس با افت ۳۳ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۹۱۳ واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ ، ۱۴۲ نماد رشد قیمت داشتند که ۱۰۲ نماد بورسی و ۴۰ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۳۱۷ نماد کاهش قیمت داشتند که ۲۲۵ نماد بورسی و ۹۲ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۳۰ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۶۷ درصد بازار افت قیمت داشتند.

دومین سقوط بزرگ بورس در نیمه دوم سال

شاخص کل بورس در سه اخیر ۱۰۲ هزار و ۲۸۴ واحد ریزش کرده است، این رقم دومین سقوط بزرگ بورس در نیمه دوم سال است. پیش از این در فاصله روزهای ۲۷ مهر تا ۲۹ مهرماه ۱۴۲ هزار واحد ریزش کرده بود.

آمار معاملات 26 آذر

لیدرهای بازار

در معاملات امروز، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (با نماد معاملاتی شستا) بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس تهران داشت و به تنهایی شاخص بورس را ۲ هزار و ۳۷۹ واحد پایین کشید. پس از شستا، شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) و فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس) بیشترین تاثیر را بر افت  شاخص بورس  داشتند.

رشد ۹ درصدی ارزش معاملات ماهانه بورس - ایبِنا

رشد ارزش معاملات

در معاملات امروز بورس پایتخت، ارزش معاملات کل بازار با رشد ۱۹۳ درصدی به رقم ۳۲ هزار و ۹۱۶ میلیارد تومان رسید، ارزش معاملات خرد نیز ۱۱۳ درصد افزایش یافت و به رقم ۱۷ هزار و ۱۲۶ میلیارد تومان رسید.

اختصاصی نمودار برآیند جریان ورود و خروج پول حقیقی ها در کل بازار | کاوالا

خروج پول های‌ حقیقی

در روز چهار‌شنبه هزار و ۳۴ میلیارد تومان پول‌ حقیقی از بورس خارج شد. بیشترین خروج پول حقیقی را سهام شستا ثبت کرد که ۱۲۳ میلیارد تومان پول حقیقی از آن خارج شد. پس از شستا، وپارس (بانک پارسیان) و شبندر (پالایش نفت بندرعباس) بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی را ثبت کردند.

امروز در سمت تقاضا، ۸۴ درصد خریدها توسط معامله‌گران حقیقی و ۱۶ درصد توسط معامله‌گران حقوقی انجام شد. در سمت عرضه، ۹۰ درصد فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و ۱۰ درصد توسط حقوقی‌ها انجام شد.

آمار معاملات 26 آذر

رشد صف های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به دیروز ۲۵ درصد افزایش یافت و هزار و ۴۷۵ میلیارد تومان شد و ارزش صف‌های فروش به رقم ۹۴۲ میلیارد تومان کاهش یافت که نسبت به روز معاملاتی قبل ۸۴ درصد کمتر شده است.


>>>بیشتر بدانید

پشت‌پرده نوسانات بازار سهام / دستکاری حقوقی‌ها و سکوت سازمان بورس

 


عرضه و تقاضا در بورس - جهان محتوا

عرضه و تقاضای بورس

شرکت پتروشیمی بوعلی برای پنجمین روز پیاپی بیشترین صف خرید را در پایان معاملات روزانه بورس داشت. امروز بوعلی با صف‌ خرید ۵۲۲ میلیارد تومان در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از بوعلی، وکبهمن (مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن) و چخزر (صنایع چوب کاسپین خزر) بیشترین صف خرید را داشتند.

 بیشترین صف فروش به نماد خگستر (شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۱۳۳ میلیارد تومانی داشت. پس از خگستر، وپارس (بانک پارسیان) و انرژی۱ (نهادهای مالی بورس انرژی) بیشترین صف فروش را داشتند.

برترین گروه های بورسی در معاملات امروز را بشناسید؛ بانکها همچنان در صدر جدول - خبرگزاری بازار - سایت خبری بازار

شستا در صدر جدول ارزش معاملات

در معاملات روز چهار‌شنبه شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد. ارزش معاملات سهام شستا ۶۴۷ میلیارد تومان بود.

پس از شستا، شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشت و ایران خودرو رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، سایپا و بانک تجارت در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

کف مقاومتی بورس تغییر کرد/ کدام گروه‌ها مترصد رشد هستند؟ -  نیوز

خودرویی ها و بانکی ها صدرنشینان جدول حجم معاملات

در جدول حجم معاملات امروز، سایپا با تعداد ۱ میلیارد و ۶۵۷ میلیون و ۹۷۶ هزار و ۲۸۳ سهم در صدر قرار گرفته است. ایران خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به بانک تجارت تعلق داشت. بانک صادرات و بانک پارسیان نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

سهام‌داران امیدوار به معاملات هفته آینده

گزارش اکوایران از بورس امروز را ببینید:

 

با اخبار نیوز همراه باشید…

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=324625

ثبت نظر

-