دورهمی شب یلدا ، ممنوع / بلندترین شب سال را به خطرناک ترین شب سال تبدیل نکنیم

  • کد خبر : 323832
  • 26 آذر 1399 - 8:25
دورهمی شب یلدا ، ممنوع / بلندترین شب سال را به خطرناک ترین شب سال تبدیل نکنیم

 

 

 

 

یلدا به کجا ناکجاآباد/ پکیج ویژه شب یلدا هم رسید! +تصاویر - جهان نیوز

 

توصیه‌های کرونایی؛ دورهمی شب یلدا ، ممنوع

تهران (پانا) – مراسم شب یلدا در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی متفاوت از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد و بنا به توصیه وزارت بهداشت دورهمی‌های خانوادگی سهم ۵۱ درصدی در انتقال ویروس کرونا دارد.

دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با توجه به نزدیکی شب یلدا و به منظور آگاهی هموطنان از خطرات ابتلا به بیماری کرونا به دلیل دورهمی ها، پیام های بهداشتی را اعلام کرد.

وزارت بهداشت در ۲۲ پیام بهداشتی برای شب یلدا نوشت: امسال به امید عید دیدنی سال ۱۴۰۰ یلدا دور هم جمع نمی شویم. دورهمی شب یلدا دوراز همی سال ۱۴۰۰ است و کرونا سوغات دورهمی های شب یلداست.

 

چرا شب یلدا بلندترین شب سال است؛ آشنایی با تاریخچه و آداب شب چله | چطور

 

بلندترین شب سال را به خطرناک ترین شب سال تبدیل نکنیم

بلندترین شب سال را به خطرناک ترین شب سال تبدیل نکنیم. در شب یلدا به استقبال روزهای بلندتر سال می رویم و خوشی این روزها را با نرفتن به دورهمی خانوادگی دوچندان کنیم.

در این پیام آمده است: شادی بلندتر شدن روزهای پس از شب یلدا را با دورهمی های کوچک از بین نبریم. امسال یلدا در خانه می مانیم و مراقب باشیم دورهمی شب یلدای امسال، آخرین دورهمی عزیزانمان نشود و شیرینی بلندترین شب سال را با دورهمی های کوچک تلخ نکنیم.

وزارت بهداشت تاکید کرد: در شب یلدا کرونا را به هم سوغاتی (هدیه) ندهیم. اگر می خواهیم سال ۱۴۰۰ را به پدر و مادرمان تبریک بگوییم، پس شب یلدا دور هم جمع نمی شویم. می خواهیم پدر و مادرمان را سرسفره هفت سین سال ۱۴۰۰ ببینیم.

دورهمی شب یلدا به وقت دیگر - نیوز

 

دورهمی  یلدا را تعطیل کنیم

در این پیام بهداشتی آمده است: دورهمی شب یلدا را تعطیل کنیم و قصه قدیمی شبهای یلدا را به سالهای بعد موکول کنیم. بزرگترین سهم در انتقال بیماری را دورهمی های کوچک خانوادگی داشته است پس شب یلدا در خانه می مانیم. یلدایی که طولانی ترین شب سال است را به بزرگترین اندوه سال تبدیل نکنیم.

وزارت بهداشت تاکید کرد: دورهمی های شب یلدا را به صورت مجازی برگزار می کنیم. یلدا و زیباییش با آیین سنتی و باستانی برای همه خاطره انگیز است. امسال با خاطره ای متفاوت و از راه دور در کنار هم هستیم.

تهدید جان بزرگان فامیل با دورهمی های کوچک رخ می دهد و تدارک مراسمات تدارک مراسم فوت عزیزان است.

وزارت بهداشت همچنین تاکید کرده است: حضور در اماکن سرپوشیده بدون تهویه هوا و به مدت طولانی، یکی از اصلی‌ترین راه‌های انتقال بیماری است. مراسمات یلدا را تعطیل کنیم. ناقلان بیماری اگر به مدت طولانی در یک محیط سربسته بدون تهویه باشند، حتی اگر از ماسک هم استفاده کنند بعد از گذشت چند ساعت ویروس را به افراد اطراف خود منتقل می‌کنند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون تعداد یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۴۷۴ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۸۳۳ هزار و ۲۷۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۵۲ هزار و ۶۷۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

با اخبار نیوز همراه باشید…

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=323832

ثبت نظر

-