دور جدید فتنه آمریکا در منطقه

  • کد خبر : 323677
  • 26 آذر 1399 - 3:30
دور جدید فتنه آمریکا در منطقه

یک مقام آمریکایی روز سه‌شنبه گفت که « جرد کوشنر » مشاور ارشد کاخ سفید هفته آینده در راس هیئتی به سرزمین‌های اشغالی و مغرب سفر خواهد کرد تا درباره پیشبرد توافق عادی سازی روابط میان رباط و تل‌آویو که هفته پیش حاصل شد، گفت‌وگو کند.

به گزارش رویترز، هیات آمریکایی و تیم صهیونیستی با همدیگر نخستین پرواز تجاری از تل‌آویو به رباط را انجام خواهند داد تا این پرواز نشانه‌ای از پیشرفت در توافق میان مراکش و رژیم صهیونیستی که با میانجی‌گری کوشنر حاصل شده، باشد.

بر اساس گزارش‌ها، «آوی برکوویتز» نماینده ترامپ در امور خارومیانه و «ادام بوهلر» مدیر اجرایی شرکت مالی توسعه بین‌المللی آمریکا نیز روز دوشنبه به همراه کوشنر، واشنگتن را به سوی منطقه ترک می‌کنند.

کوشنر که داماد رئیس جمهور آمریکا نیز است، در سرزمین‌های اشغالی با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت.

انتظار می‌رود تیم صهیونیستی با حضور «مئیر بن شبات» مشاور امنیت رژیم صهیونیستی به همراه هیئت آمریکا با پرواز خطوط هوایی ال آل، نخستین پرواز تجاری میان تل‌آویو و رباط را داشته باشند.

مغرب،‌ پس از امارات، بحرین و سودان چهارمین کشوری است که با میانجی‌گری آمریکا روابط خود با رژیم صهیونیستی را عادی سازی می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، کوشنر و تیم وی در حال پیشبرد مذاکرات با دیگر کشورهای عربی و اسلامی هستند تا پیش از آنکه ترامپ کاخ سفید را در روز ۲۰ ژانویه (۱ بهمن) ترک کند دست کم یک کشور دیگر توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=323677

ثبت نظر

-