واکنش دبیرکل ناتو به تحریم ترکیه توسط آمریکا

  • کد خبر : 323668
  • 26 آذر 1399 - 3:06
واکنش دبیرکل ناتو به تحریم ترکیه توسط آمریکا

دبیرکل ناتو سه شنبه شب به وقت تهران به تحریم آمریکا علیه ترکیه واکنش نشان داد و نسبت به آن ابراز تاسف کرد.

«ینس استولنتبرگ» دبیرکل ناتو در سخنانی در این زمینه گفت: «متاسفم در شرایطی قرار داریم که متحدان ناتو باید یکدیگر را تحریم کنند.»

دبیرکل ناتو چندی قبل ترکیه را «متحدی ارزشمند» توصیف کرد و گفت: «ترکیه یک متحد ارزشمند و مهم است، زیرا آنها نقش مهمی در مبارزه با تروریسم ایفا می‌کنند. ترکیه نقش مهمی در تامین زیرساخت‌ها و بسترهای لازم نرم‌افزاری برای آزاد سازی مناطق تحت کنترل داعش نقش داشته است.»

وزارت‌ خزانه‌داری آمریکا دوشنبه ‌شب به وقت تهران از تحریم رئیس صنایع دفاعی ترکیه خبر داد. منابع خبری گزارش دادند که وزارت خزانه‌داری آمریکا صنایع دفاعی ترکیه و «ابراهیم دمیر» رئیس آن را  تحریم کرده است. «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز در این زمینه اعلام کرد، ترکیه به دلیل همکاری آگاهانه با شرکت تسلیحاتی روسی «روسبرون‌ اکسپورت» و خرید سامانه دفاع موشکی «اس-۴۰۰» تحت تحریم‌های برآمده از قانون موسوم به «کاتسا» قرار گرفت.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیهدوشنبه پس از نشست کابینه با انتقاد از تصمیم آمریکا و کشورهای اروپایی برای اعمال تحریم علیه ترکیه گفت که آنکارا از ناتو و اتحادیه اروپا انتظار حمایت،  نه اعمال تحریم را داشت. 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=323668

برچسب ها

ثبت نظر

-