مجلس راهبرد مقاومت فعال و هوشمندانه را به پیش می برد/ پمپئو باید هم نگران باشد

  • کد خبر : 321772
  • 24 آذر 1399 - 18:38
مجلس راهبرد مقاومت فعال و هوشمندانه را به پیش می برد/ پمپئو باید هم نگران باشد

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با نیوز درواکنش به اظهارات ضدایرانی مقامات آمریکایی ازجمله محکوم کردن مصوبه اخیر مجلس مبنی بر اقدام راهبردی برای مقابله با تحریم ها توسط وزیر امور خارجه آمریکا بیان کرد: برخوردهای دوگانه ایالات متحده در تمامی حوزه‌ها از جمله حقوق بشر مشهود بوده است. آمریکا در منطقه غرب آسیا طرفدار رژیم جعلی است که هزاران زن و کودک فلسطین را در حادثه هایی مانند صبرا و شتیلا قتل عام نموده است.

وی افزود: حمایت از قتل عام رژیم آل سعود در یمن و بحرین از جمله این مصادیق در برخورد دو گانه است. آمریکا مبدا و آغازگر ۶۲ کودتا و جنگ داخلی در دنیا علیه کشورهای مختلف بوده است که منبعث از همین معیارهای دوگانه است.

رضایی تاکید کرد: وزیر امور خارجه آمریکا قطعاً باید از مصوبه جدید مجلس نگران باشد چرا که رویکرد برخورد با آن ها را به کلی متحول کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد :ما قائل به آن هستیم رویکرد منفعلانه سابق در قبال آمریکایی ها یک رویکرد اشتباه است و باید اصلاح گردد چرا که باعث جری تر شدن آنها گردیده و آن ها را در قبال نظام گستاخ تر نموده است.

مصوبه اخیر مجلس را از حالت تدافعی و پاسخگویی خارج می کند

وی بیان داشت: از سویی تجربه تاریخی در چند سال گذشته نشان داده است که رویکرد جدید کارایی بیشتر دارد و جمهوری اسلامی را از حالت تدافعی و پاسخگویی صرف خارج می کند که رویکرد صحیح و درستی است.

این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: مجلس در به کارگیری راهبرد مقاومت فعال و هوشمندانه راسخ است و نظرش تغییری نمی‌کند چرا که معتقدیم که تاکید بر حقوق ملت موجب عقب نشینی طرف مقابل خواهد گردید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=321772

ثبت نظر

-