جایگاه اجتماعی و شان مشاغل آبرومندی چون رانندگی تاکسی را حرمت بدانیم

  • کد خبر : 321580
  • 24 آذر 1399 - 15:39

در اعتراض اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری به توهین مجری برنامه دستپخت به رانندگان شریف تاکسی:

دوشنبه 24 آذر 1399 – 14:38

تاکسی

تهران (پانا) – در برنامه تلویزیونی «دستپخت» مجری برنامه با پرسشی ناآگاهانه، نه تنها جایگاه اجتماعی و شان مشاغل آبرومندی چون رانندگی با تاکسی را حرمت نمی نهد بلکه با مرز بندی مشاغل و ایجاد حساسیت، فرزندان بیش از 360 هزار تاکسیران امین و با عزت نفس را در برزخ خوب و بد شغل پدر قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، در برنامه دستپخت که در روز شنبه 22 آذر با حضور تاکسیرانان خدوم و زحمت کش به همراه خانواده‌های محترمشان از شبکه یک سیما پخش گردید و در پی پرسش توهین آمیز مجری برنامه از فرزند راننده تاکسی نسبت به شغل شریف تاکسیرانی، اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور نسبت به این عمل اعتراض رسمی و مکتوب و خواستار دلجویی و عذر خواهی از خانواده بزرگ تاکسیرانان از شبکه یک سیما گردید.

متن نامه:
جناب آقای دکتر شاه آبادی
معاونت محترم سیمای جمهوری اسلامی ایران
باسلام و احترام
موضوع: اعتراض به توهین مجری برنامه دستپخت به رانندگان شریف تاکسی
صدا و سیمای جمهوری اسلامی به عنوان یکی از تآثیرگذارترین رسانه‌های اجتماعی ضمن آنکه وظیفه دارد لحظات سرگرم کننده‌ای برای مخاطبین ایجاد نماید، نباید نقش اصلی و بنیادین خود یعنی سازندگی فکری و فرهنگ سازی را به فراموشی بسپارد. بویژه آنکه مخاطبین این رسانه ملی تمامی اقشار جامعه و تمامی رده‌های سنی را در بردارد. متأسفانه این نخستین مرتبه نیست که برنامه سازان صدا و سیما و یا مجریان محترم آن با سهل انگاری و بی توجهی خاطر قشر شریف و زحمتکش تاکسیرانان را مکدر می‌سازند. آنهم در شرایط فعلی که اثرات مخرب کرونا ویروس بر سلامت فردی و خانواده آنان و نیز بر وضعیت درآمد و معیشت این عزیزان سایه سیاهی افکنده است.
در برنامه تلویزیونی “دستپخت” مجری برنامه با پرسشی ناآگاهانه، نه تنها جایگاه اجتماعی و شان مشاغل آبرومندی چون رانندگی با تاکسی را حرمت نمی نهد بلکه با مرز بندی مشاغل و ایجاد حساسیت، فرزندان بیش از 360 هزار تاکسیران امین و با عزت نفس را در برزخ خوب و بد شغل پدر قرار داده است.
شاید اگر یاد می‌گرفتیم بزرگمردی به عنوان و لقب نیست و در هر حرفه و شغلی می توان خدمتگزارانی صدیق و دلسوز بود و فرزندانی برومند، مسئولیت پذیر و متعهد تربیت کرد؛ همانند تاکسیرانان شریف این مرز و بوم که با همت والای خود شبانه روز در تلاش هستند تا سفره زندگی خود را به لقمه نانی حلال مزین نمایند بنابراین قدرشناسی و سپاسگزاری فرزندان این تلاشگران خستگی ناپذیر را با پرسشهایی از نوع حرفه و شغل پدر امتحان نمی‌کردیم.
لذا شایسته است ضمن آنکه به فوریت و با اولویت از این عزیزان دلجویی شود؛ برنامه‌سازان، مجریان، نویسندگان و تهیه کنندگان و عوامل برنامه‌های تلویزیونی نیز در گفتار وکلام خود بویژه نسبت به صاحبان مشاغلی از این دست که علیرغم سختی کار، بسیار آسیب پذیر هستند توجه و دقت بیشتری بعمل آورند.

مرتضی ضامنی
مدیر عامل

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=321580

ثبت نظر

-