تورم افسارگسیخته دمار از روزگار مردم در آورده است

  • کد خبر : 321099
  • 24 آذر 1399 - 10:42
تورم افسارگسیخته دمار از روزگار مردم در آورده است

 حسن رزمیان مقدم گفت: سلام به شهیدان انقلاب اسلامی، شهدای جنگ تحمیلی ،شهدای هسته‌ای،شهدای مدافع حرم و شهدای عرصه سلامت و درود بر خانواده های آنان که چنین فرزندان غیوری را تربیت و تقدیم کرده اند و برای امت اسلامی ایران عزیز و رهبر معظم انقلاب و خدمتگزاران صدیق انقلاب آرزوی توفیقات الهی دارم.

نماینده درگز در مجلس مطرح کرد: ضمن محکوم کردن حرف های رئیس جمهور ترکیه ؛می‌گویم ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عِرض خود می بری و زحمت ما می داری .«آذربایجان اویاخدی، رهبری نه دایاخدی»

حفظ وحدت و یک صدایی بهترین و عاقلانه ترین گزینه برای مسئولان

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: از مردم شهید پرور شهرستان درگز که سومین بار به این بنده حقیر اعتماد کرده تشکر می کنم و امیدوارم با توکل بر خداوند و دعای خیر آنان فردی خدوم و صالح باشم.

رزمیان مقدم با تاکید بر لزوم حفظ وحدت دربین مسولین، تاکید کرد:در این آشفته بازار سیاست جهانی؛بهترین و عاقلانه ترین گزینه برای مسئولان حفظ وحدت، یکدلی و یک صدایی است.وحدت طبیعی ترین صلاح برای نابودی و نا امیدی دشمن است.پس متحد شوید ای مسئولان. چه کسی می خواهد من و تو ما نشویم/ خانه اش ویران باد/ من اگر ما نشوم تنهایم /تو اگر ما نشوی خویشتنی.

فساد و اختلاس بدترین آفت هر حکومت است

وی ادامه داد:نمایندگان محترم! اگر تمام تلاش خود را در چندین نکته متمرکز کرده با همت و تلاش  به ثمر برسانیم؛حتماً موفق ترین مجلس تاریخ را خواهیم ساخت.

وی با بیان اینکه فساد و اختلاس بدترین آفت هر حکومت است،مطرح کرد: مبارزه جدی با فساد،رانت،ویژه خواری که آفت بزرگ هر نهضت انقلابی است،برخورد با مفسدان و متخلفان  در هر پست،مقام ،نهاد و در هر جایگاهی که هستند بسیار مهم است؛ به قول مولوی؛اول ای جان دفع شر موش کن/ وانگه اندر جمع گندم کوش کن.

قیمت های سربه فلک کشیده مردم انقلابی را نگران و درمانده کرده است

رزمیان در ادامه تاکید کرد: لزوم مبارزه با گرانفروشی،قیمت های سر به فلک کشیده و مهار تورم افسارگسیخته که در یک سال اخیر به اوج خود رسیده است و دمار از روزگار مردم در آورده است؛احساس می شود و قیمت های سر به فلک کشیده مردم انقلابی و مومن را نگران و درمانده کرده است.

وی ادامه داد:پیگیری و اقدام  برای انتخاب وزرای دلسوز،سالم،کارآمد،مومن و جوان بسیار مهم بوده و این یک واقعیت اجتماعی است که «الناس علی دین ملوکهم». همت و تلاش جهت رفع معضل بیکاری که دامن گیر اکثر خانواده‌های جامعه است،لازم و ضروری است.

بیان مشکلات شهرستان ،کتمان کارهای بزرگ و تحول عظیم کشور نیست

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد:کارهای عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و غیره زیادی در این ۴دهه در شهرستان من انجام شده است و بیان مشکلات شهرستان ،کتمان کارهای بزرگ و تحول عظیم کشور نیست.

نماینده درگز در مجلس  با اشاره به  مشکلات فعلی شهرستان محروم  درگز خاطرنشان کرد: نمایندگان محترم؛ دولت گرامی! آیا باور می کنید؟ ۴۲ سال بعد از انقلاب راه شهرستان از اول شب تا صبح بسته باشد،به علت نداشتن تجهیزات و ماشین آلات برف روب که همگی فرسوده و از کار افتاده است و کل بودجه دریافتی ،هزینه لوازم جانبی و تعمیر آنها می شود.

وی ادامه داد:نمی‌دانم این وزارت راهِ بیراه در کشور چه کار می کند.این جاده  ترانزیتی است و باید ۴۰۰ دستگاه کامیون در روز در آن رفت و آمد کند و بعضی مواقع آمبولانس در پشت گردنه باقی می ماند و بیمار زنده  به رحمت خدا پیوسته از بین راه برمی گردد.

رزمیان مقدم ادامه داد: حدود ۱۵ سال پیش جاده جدید  درگز – کبکان- دوغایی که ۸۰ کیلومتر فاصله  را نزدیک تر می کرد،شروع شده و هنوز ۱۰ درصد آن انجام نشده است،از سال گذشته تعطیل شده است.در آن منطقه فقط با ۱۶ کیلومتر تعریض و آسفالت  گردنه الله اکبر، ۲۵ روستا  یعنی یک پنجم روستای شهرستان ،مشکل راه نخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: آیا باورتان می شود رودخانه‌های پرآب که نعمت الهی هستند و ما شاکریم، برای بعضی زحمت شده ‌است؛فرزندان منطقه بعضی مواقع در ایاب و ذهاب و رفت و آمد به شهر و مدرسه در رودخانه غرق می‌شوند و خانواده های آن ها داغدار می‌شوند.

رزمیان اظهار کرد: مناطق درونگر و روستاهای کلاته چنار  و منطقه سردسیر میانکوه  فاقد گازرسانی است و همت بیشتر وزارت نفت را می طلبد. در این منطقه سردسیر هوا به ۱۵ درجه زیر صفر می رسد.

وی تاکید کرد: تعطیلی گمرک لطف آباد،خانواده‌های زیادی را بیکار و مستأصل کرده است و همت بیشتر مسئولین را می طلبد.

بیمارستان ۹۶ تختخوابی جوابگوی جمعیت شهرستان نیست

عضومجمع نمایندگان خراسان رضوی مطرح کرد:بیمارستان ۹۶ تختخوابی جوابگوی جمعیت شهرستان نیست و نیاز به  تکمیل و تجهیز دارد و بیماران با مشکلات فراوان روبرو هستند؛مشکل آزمایشگاه و متخصص معضل دیگر مااست که وزیر بهداشت دستور اقدام و همکاری داده اند.

رزمیان درادامه به مشکل بیمه محصولات کشاورزی اشاره و افزود:مسئولان بیمه محصولات کشاورزی در هنگام دریافت حضوری بیمه آماده و مهیا و هنگام پرداخت خسارت و گفتار  کم کار هستند و حرف سالانه و روزمره آنها عدم تعلق خسارت است.

وی با اشاره به مشکل نهاده های دامی تاکید کرد: دامداران غیور ما امسال با بالاترین نرخ خرید نهاده های دامی روبرو هستند و کسی جوابگوی این نگرانی نیست. کشاورزان با کمبود و عدم دریافت بذر و کود روبرو هستند؛محصول آنان با نرخ ارزان خریداری اما پس از یک ماه قیمت بذر و کود به چند برابر قیمت افزایش پیدا کرده است.

مسکن شهری و روستایی نیمه تعطیل است

نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه مشکل آب کشاورزی شهرستان فقط عاملش عدم مدیریت صحیح وزارت نیرو است،مطرح کرد: دو رودخانه دائمی  و دو سد بزرگ  ؛یکی به خاطر نداشتن پایاب و دیگری به دلیل تعجیل ناعادلانه،دومین سال است که احداث شده  و هنوز آبگیری نشده است. آب رودخانه ها را کشور همسایه استفاده می کند،آب در خانه و ما تشنه لبان می گردیم.چه کسی پاسخگوی این خسارت سنگین است.

نماینده مردم درگز درمجلس با بیان این که مسکن شهری و روستایی نیمه تعطیل است و در مقایسه با یک دهه قبل بسیار کند پیش می‌رود، مطرح کرد:عدم اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان این عزیزان را چشم به راه گذاشته است،قصه پر غصه اداره ورزش و جوانان هم همچنان پابرجاست.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=321099

ثبت نظر

-