موضع‌گیری «احمدی بی‌غش»در مباحث سیاست خارجی احساسی است

  • کد خبر : 320594
  • 24 آذر 1399 - 0:18
موضع‌گیری «احمدی بی‌غش»در مباحث سیاست خارجی احساسی است

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی محمود احمدی بیغش در نطق میان دستور خود اظهار داشت: نمایندگان پرمدعای لیست تهران که در مشروعیت‌بخشی طالبان کفار و بی‌دین، سینه چاک می‌کنند و نمک به زخم زجردیده افغانستان می‌پاشند، آیا مُرده‌اند که جواب این گستاخ عثمانی را دهند؟

این موضوع باعث اعتراض جمعی از نمایندگان شد و احمد نادری طی اخطار قانون اساسی، گفت: این نماینده مباحثی را به صورت احساسی مطرح کرد و به نظر می‌رسد که از امنیت ملی و سیاست خارجی چیزی نمی‌فهمد.

وی بیان کرد: صحبت‌های این نماینده موجب تکدّر فراوان نمایندگان مجلس و دلسوزان انقلاب می‌شود و احمدی‌ بیغش پیش از این و به ویژه درباره چین هم موضعی غیرمنطقی اتخاذ کرد. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص توئیت اخیر خود درباره طالبان، گفت: جنایات طالبان در دهه‌های گذشته و در حق مردم ایران و افغانستان محکوم است اما موضوعی که بنده در صفحه شخصی خود مطرح کردم، از منظر یک مدرس علوم اجتماعی و امنیت ملی بود.

نادری اظهار داشت: احمدی بیغش معمولاً مواضع احساسی و غیرعقلانی در مباحث سیاست خارجی اتخاذ می‌کند و لازم است که هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان درباره عضویت این نماینده در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تجدیدنظر کند.
 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=320594

ثبت نظر

-