توقیف یک شناور بحرینی

  • کد خبر : 319321
  • 23 آذر 1399 - 9:19

وزارت کشور قطر امروز (شنبه) اعلام کرد که نیروهای گارد ساحلی در آب‌های سرزمینی این کشور، یک لنج ماهیگیری با سه سرنشین را توقیف کرده‌اند.

به نوشته روسیا الیوم، طبق اعلام وزارت کشور قطر، این کشتی ماهیگیری در ۱.۳ مایل دریایی در داخل آب‌های سرزمینی قطر توقیف شده و یکی از سرنشینان تبعه بحرین و دو تن دیگر تبعه یکی از کشورهای آسیایی بودند.

مسئولین بحرینی تا بدین ساعت موضعی در این خصوص نگرفته‌اند. این برای دومین بار در یک ماه گذشته است که نیروهای گارد ساحلی قطر، قایق‌ها و کشتی‌های بحرینی را توقیف می‌کنند. در تاریخ ۲۵ نوامبر نیز دو قایق وابسته به وزارت کشور بحرین در آب‌های قطر توقیف شدند که با اعتراض شدید دولت بحرین همراه شد و منامه، دوحه را به نقض قوانین منطقه‌ای و بین‌المللی متهم کرد.

وزارت کشور بحرین ماه گذشته میلادی در بیانیه‌ای مدعی شد که نیروی‌های قطری در ۱۰ سال گذشته ۶۵۰ قایق بحرینی را توقیف و ۲۱۵۳ فرد را بازداشت کرده‌اند.

این مسائل در حالی رخ می‌دهد که محافل سیاسی پیش‌بینی می‌کنند، قطر و چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر در نشست آتی سران شورای همکاری خلیج فارس، در اعلامیه‌ای از پایان بحران سه ساله میان خود خبر دهند. توافقی که با فشار دولت ریاض قرار است صورت گیرد و سه کشور بحرین، امارات و مصر تمایل چندانی بدان ندارند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=319321

برچسب ها

ثبت نظر

-