مرگ 2 البرزی بر اثر گازگرفتگی/41 نفر مسموم شدند

  • کد خبر : 319061
  • 23 آذر 1399 - 3:11
مرگ 2 البرزی بر اثر گازگرفتگی/41 نفر مسموم شدند

به گزارش نیوز، مهرداد بابایی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی البرز، امروز گفت: در هفته گذشته، کارشناسان واحد دیسپچ و ارتباطات اورژانس البرز پاسخگوی ۹۸۰۵ تماس تلفنی بودند و تکنسین‌های اورژانس البرز نیز به ۲۹۴۲ ماموریت اعزام شدند.همچنین ۲۷۶ مورد از این ماموریت‌ها ترافیکی و ۲۶۶۶ مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی بود.

وی ادامه داد: در مجموع این ماموریت‌ها، ۲۵۲۹ نفر از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی البرز بهره بردند که از این بین، ۱۱۴۶ نفر در محل درمان شده و ۸۸۷ نفر به بیمارستان منتقل شدند.

بابایی اظهار کرد: همچنین تعداد مأموریت با تشخیص اولیه کووید ۱۹ در هفته اخیر توسط سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا ۳۹۹ مورد بود که این آمار از ابتدای شیوع کرونا در استان تا امروز به ۲۱۹۲۶ مأموریت رسیده است.

وی بیان کرد: نکته قابل توجه در حوادث هفته‌ گذشته، آمار بالای مسمومیت با گاز مونواکسید کربن است. تکنسین‌های اورژانس البرز به ۱۸ مأموریت با تشخیص گازگرفتگی اعزام شدند که در مجموع ۴۱ مصدوم و ۲ فوتی داشت.از ابتدای پاییز و با شروع فصل سرما، آمار تماس‌های اورژانس با تشخیص گازگرفتگی بالا می‌رود.

این مقام مسؤول افزود: علیرغم توصیه‌های مکرر و تأکید بر ایمن سازی وسایل گرمایشی، تعداد این مأموریت‌ها با سردتر شدن هوا اوج می‌گیرد. باز هم همچون روزهای گذشته از هم استانی‌های عزیز خواهشمندیم با رعایت نکات ساده اما مهم و حیاتی، از خود و خانواده محافظت نموده تا دچار چنین حوادثی نشوند.گاز مونوکسید کربن یک گاز بی رنگ و بی ‌بو است و به همین دلیل «قاتل نا مرئی» خوانده می‌شود.

بابایی با اشاره به اینکه اگر این گاز سمی در یک فضای بسته و بدون تهویه جمع شود، بسیار خطرناک است، گفت: این گاز سبک‌تر از هواست و قابلیت انتشار آن در محیط بسیار زیاد است و به همین دلیل در تمامی نقاط فضا به سرعت متراکم شده و چون هموگلوبین خون میل ترکیبی زیادی با این گاز دارد، بنابراین مانع رسیدن اکسیژن به بافت‌های بدن شده و به سرعت موجب مسمومیت می‌شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=319061

ثبت نظر

-