توجه به نماز و نمازخوانی رسالت مهم آموزش و پرورش است

  • کد خبر : 314042
  • 19 آذر 1399 - 1:26
توجه به نماز و نمازخوانی رسالت مهم آموزش و پرورش است

سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ – ۲۲:۳۲

جلسه نماز

بردخون(پانا)_ بخشدار بردخون در همایش مجازی اجلاس نماز منطقه ای بردخون، رسالت مهم آموزش و پرورش را توجه به نماز و نمازخوانی دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون، بخشدار بردخون در همایش مجازی پیش اجلاس منطقه ای نماز اظهار کرد : آموزش و پرورش با وجود شرایط سخت فعلی و عدم حضور دانش آموزان در مدارس دست به ابتکارهایی زده داست تا بتوانند فعالیت های خود را همچون سال های قبل ادامه دهند. توجه به نماز و نمازخوانی رسالت مهم آموزش و پرورش است که باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود.
علی اخلاقی گفت: فردای جامعه ما و سازنده آن به دست دانش آموزانی است که در سال های آینده ایفای نقش های مختلفی را برعهده خواهند داشت و آموزش و پرورش، خصوصا حوزه پرورشی در این راستا باید استحکام پیوند مساجد و مدارس را در اولویت داشتنه باشد. در فرهنگ سرزمین ما نماز به عنوان ستون دین جاری است و جامعه ای که با نماز مأنوس باشد قطعا آسیب های کمتری را شاهد است.
امام جمعه شهر بردخون گفت: نماز، موضوع مهم دین و آیین مسلمانان است و به جهت اهمیت آن می بایست توجه کافی و لازم هم در آموزش و پرورش و هم خانواده ها به آن صورت گیرد. در آیات قرآن یکی از وظایف مهم حاکمیت و دولت‌مردان اقامه نماز است.
سیدحسین رکنی حسینی اظهار کرد : چهار وظیفه مهم حاکمان بر اساس آیات قرآن اقامه نماز، اجرای زکات، امر به معروف و نهی ازمنکر است. ما باید تلاش کنیم جامعه ای بسازیم که عشق به نمازخواندن در دل مؤمنان جای داشته باشد.
رکنی حسینی در ادامه با اشاره به ساده زیستی شهید محسن فخری زاده گفت: جوامع اسلامی دارای الگوهای ساده زیستی زیادی است که در عین تقوا به علم و علم آموزی توجه دارند از جمله شهدای هسته ای که برای نسل جدید و دانش آموزان می تواند الگوی مناسبی باشد.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون گفت: همه ساله شاهد مراسم با شکوه اجلاس منطقه ای نماز در بخش بردخون با حضور دانش آموزان بودیم که امسال با توجه به شرایط موجود این همایش به صورت مجازی شکل گرفته است اما همچون سال های قبل انتظار می رود دانش آموزان و فرهنگیان در فراخوان اجلاس منطقه ای نماز شرکت کنند و آثار خود را در زمان مقرر به دبیرخانه مربوطه ارسال کنند.
ظهیر محمودی افزود: با توجه به پیشینه فرهنگی و مذهبی ویژه منطقه بردخون، همه ملزم هستیم که در ترویج فرهنگ نماز بکوشیم که این رسالت ما فرهنگیان است. بخش اصلی دستگاه تعلیم و تربیت، پرورش دینی دانش آموزان است و زمانی ما در این امر مهم موفق می شویم که ارزش های اصیل نماز را به شکل صحیح و جذاب به دانش آموزان که جامعه هدف ما هستند ارائه دهیم.
گفتنی است همایش اجلاس منطقه ای نماز به شکل مجازی در کانال شاد فرهنگیان منطقه بردخون با حضور فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا برگزار شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=314042

ثبت نظر

-