عادی سازی روابط با صهیونیسم یک خیانت است

  • کد خبر : 313660
  • 18 آذر 1399 - 20:16

 « شیخ نعیم قاسم » معاون دبیرکل حزب الله لبنان در جریان ششمین کنفرانس بین المللی علمای مقاومت به سخنرانی پرداخت. این کنفرانس تحت عنوان «انتفاضه امت در مواجهه با توطئه‌های عادی سازی و پروژه‌های نابودی مسأله فلسطین» برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، وی در جریان این کنفرانس تأکید کرد: فلسطین یک کشور اشغالی است که رژیم صهیونیستی آن را غصب کرده است. حق فلسطینیان در آزادی اراضی اشغال شده خود با گذر زمان از بین نمی‌رود.

شیخ نعیم قاسم در ادامه یادآور شد: علیرغم توطئه‌هایی که از زمان امضای وعده بالفور تاکنون علیه مسأله فلسطین تدارک دیده شده است اما نسل‌هایی که ظهور کردند همچنان برای آزادی فلسطین لحظه شماری می‌کنند.

وی با اشاره به روند عادی سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی یادآور شده است: ما دیدیدم که اعراب چگونه با عادی سازی روابط با صهیونیسم مسیر خیانت به مسأله فلسطین را در پیش گرفتند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: تنها ۲ گزینه وجود دارد و همگان باید تکلیف خود را با آن مشخص کنند؛ یا گزینه مقاومت یا گزینه سازش و عادی سازی روابط. ما گزینه مقاومت را برگزیدیم در صف مقاومت ایستادیم.

وی افزود: ما اسرائیل را مانع بزرگی در مسیر پیشرفت و شکوفایی منطقه می‌بینیم. باید قدرت خود را در لبنان و فلسطین و در سراسر منطقه افزایش دهیم تا بدین ترتیب یک قدرت بازدارنده ایجاد کنیم.

شیخ ماهر حمود

این درحالی است که شیخ ماهر حمود، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت هم در این سخنرانی گفته است: اکنون ۳۳ سال از انتفاضه در اراضی اشغالی سپری می‌شود، سنگ‌ها ثابت کردند که قدرتشان بیش از گلوله‌ها است. ما هرگونه عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی و تسلیم در برابر استکبار آمریکایی را محکوم می‌کنیم.

وی تأکید کرد: واقعیت آن است که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی یک جنایت است. این عادی سازی نمی‌تواند موجب تضعیف قدرت مقاومت شود. مقاومت روز به روز قدرتمندتر خواهد شد.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت تصریح کرد: صهیونیست‌ها پس از متحمل شدن شکست سنگین در جریان جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ روند عادی سازی روابط با کشورهای عربی را در دستور کار خود قرار دادند.

شیخ ماهر حمود در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات خصمانه ایالات متحده آمریکا در منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها میلیاردها دلار برای خدشه وارد کردن به چهره مقاومت در منطقه هزینه کردند. آنها لیبی، سوریه و عراق را هدف قرار دادند.

محمود الزهار

«محمود الزهار» یکی از رهبران جنبش حماس نیز در سخنان خود تاکید کرد: شاهد شدت گرفتن اقدامات خصمانه علیه مقاومتی هستیم که در برابر صهیونیستها ایستاده است.

وی افزود: بیرون راندن اشغالگران از غزه نمونه و الگویی است که باید از آن پیروی شود. تضعیف فلسطین به مثابه تضعیف تمام کشورهای اسلامی است. آن سنگی که مقاومت آن را پرتاب کرد به قلب اشغالگران رژیم صهیونیستی اصابت کرده است.

الزهار بیان کرد: غزه سربلند، امروز در برابر اشغالگران ایستاده و ما باید مفاهیم ایستادگی و مقاومت را تقویت کنیم. آخرین نبرد در راه است و امیدواریم ما از سربازان این نبرد باشیم.

وی گفت: اینکه ابزار جنگی ما از سنگ به موشک تبدیل شده بیانگر تداوم این روند تا نابودی کامل اشغالگران است.

زیاد نخاله

«زیاد نخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جریان ششمین کنفرانس بین المللی علمای مقاومت تحت عنوان «انتفاضه امت در مواجهه با توطئه های عادی سازی و پروژه های نابودی مسأله فلسطین» تاکید کرد: وظیفه امروز ما در فلسطین و در هر جای دیگر، تلاش و فداکاری برای توقف تجاوز علیه امتمان است.

وی افزود: دشمن صهیونیستی امروزه تبدیل به یک همپیمان قابل قبول شده است که امت ما را با وقاحت هر چه تمام تر هدف قرار می دهد. این رژیم تمام ارزش های اخلاقی و دینی و انسانی را زیر پا گذاشته است.

نخاله بیان کرد: صهیونیست ها فکر می کنند که با تبلیغات رسانه ای می توانند فشارها را کم کرده و افکار عمومی جهانی را از روند یهودی سازی قدس منحرف کنند.

وی ادامه داد: آنچه که تشکیلات خودگردان انجام داده فرار رو به جلو است؛ چنین اقداماتی دستاوردی برای ما نخواهد داشت بلکه واقعیت های جدیدی را تحمیل می کند.

نخاله همچنین اظهار کرد: دشمن صهیونیستی تلاش می کند تمام دارایی های ما را غصب کند. رژیم صهیونیستی حتی از طریق ترور دانشمندانی مانند محسن فخری زاده به دنبال غصب کردن علم از ما است.

وی در ادامه به گسترش استفاده از سلاح های آمریکایی و صهیونیستی برای کشتار مردم در کشورهای منطقه اشاره کرد.

نخاله گفت: ترور فخری زاده در واقع یک حرکت انتقام جویانه از ایران به دلیل حمایت این کشور از عدالت است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=313660

ثبت نظر

-