مالکان حدود ۱۲ هزار خودروی متخلف کرونایی در مازندران جریمه شدند

  • کد خبر : 313345
  • 18 آذر 1399 - 17:08
مالکان حدود ۱۲ هزار خودروی متخلف کرونایی در مازندران جریمه شدند

به گزارش روابط عمومی فرماندهی انتظامی مازندران ، سردار مرتضی میرزایی افزود که در این مدت بیش از ۴۴ هزار دستگاه خودرو هم از مبادی ورودی شهرهای استان برگشت داده شدند.

وی توضیح داد : برگشت خودروها در اجرای طرح محدودیت های تردد در شهرستان های با وضعیت قرمز و نارنجی بود.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی ، استان مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و از بین ۲۲ شهرستان این استان سه شهرستان ساری ، آمل و بهشهر از اول آذر ماه در وضعیت قرمز قرار داشتند و وضعیت بقیه نارنجی بود.

در حال حاضر که مازندران سومین هفته اعمال محدودیت جامع را پشت سر می گذارد ، پنج شهرستان این استان شامل ساری ، آمل ، گلوگاه ، محمودآباد و نور در وضعیت قرمز قرار دارند.

سردار میرزایی گفت که برای اجرای طرح محدودیت های جامع در ۵۶ نقطه از مبادی ورودی استان و شهرستان ها پست کنترل برپا شده و محدودیت تردد هم شامل خودروهای امدادی و درمانی، انتظامی، حمل بار و مسافر نیست .

وی افزود : این ممنوعیت ها همچنین برای کانیوزن دستگاه های دولتی که شهرستان محل سکونتشان با محل کارشان یکی نیست در صورت داشتن مجوز اعمال نمی شود و شهروندانی هم که نوبت عمل جراحی دارند و یا افرادی که دارای احضاریه زمان حضور در موعد مقرر در دستگاه قضایی هستند مشمول این محدودیت تردد نمی شوند.

فرمانده انتظامی مازندران همچنین از تداوم اعمال محدودیت های تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد در شهرها خبر داد و گفت : با استفاده از دوربین های پایش تصویری نسبت به نظارت و کنترل شهرها توسط پلیس راهور اقدام می شود و در صورت مشاهده خودروها نسبت به اعمال قانون اقدام خواهد شد.

وی از سایر خودروهایی که قصد تردد های بین شهری را دارند خواست تا برای تردد در شهرهای فاقد کنارگذر و یا کمربندی از معابر شهری که برای این منظور در نظر گرفته شده، بدون هرگونه توقف در طول مسیر اقدام کنند.

پلمپ ۵۰۰ واحد صنفی متخلف

سردار میرزایی همچنین با اشاره به اجرای طرح بازدید از واحدهای صنفی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در سطح استان، گفت: در این راستا با همکاری کارشناسان اداره صنعت ، معدن و تجارت و بهداشت و درمان و اصناف از ۱۰ هزارو ۳۰۵ واحد صنفی سطح استان بازدید شد که ۴۵۶ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و دستورالعمل های صادره پلمب شدند.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ، تمامی مشاغل به استثنای مشاغل سطح یک که نیازمندی های ضروری مردم را تامین می کنند ، در مناطق قرمز کرونایی تعطیل است. همچنین ورود خودروهای غیر بومی نیز بر اساس این مصوبه به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و متخلفان در صورت ورود به شهرهای قرمز روزانه یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی روزانه ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها که از اول آذرماه شروع شد شامل منع تردد خودروهای غیربومی در شهرهای قرمز و ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد و تعطیلی فعالیت تمامی صنوف و مشاغل به استثنای سطح یک در مناطق دارای وضعیت قرمز کرونایی بوده است که برای یک هفته دیگر یعنی تا ۲۱ آذرماه تمدید شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=313345

ثبت نظر

-