دستگیری حیوان آزار و عامل ترویج خشونت در اینستاگرام

  • کد خبر : 313207
  • 18 آذر 1399 - 15:49
دستگیری حیوان آزار و عامل ترویج خشونت در اینستاگرام

به گزارش نیوز از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی محمدپور رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حیوان آزاری به هر شیوه و با هر انگیزه ممنوع است و مرتکب یا مرتکبان به مجازات مندرج در قانون محکوم خواهند شد، در تشریح این پرونده گفت: با پایش صورت گرفته در فضای مجازی توسط کارشناس پلیس فتا شهرستان فردوس، صفحه اینستاگرامی شناسایی شد که در آن اقدام به انتشار ویدئوی حیوان آزاری کرده بود که با توجه به حساسیت موضوع پرونده به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

محمدپور افزود: در این ویدئو فردی اقدام به بستن طناب به سر یک قلاده شغال و کشیدن با خودرو تا کشته شدن حیوان کرده بود که با بررسی کارشناسان پلیس فتا شهرستان فردوس این فرد شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه متهم به این اقدام غیر انسانی و خشن خود اعتراف کرد از تحویل وی به مراجع قضایی برای سیر مراحل قانونی پرونده‌اش خبر داد و افزود: حیوان آزاری به هر شیوه و با هر انگیزه ممنوع است و قانون‌گذار این حق را برای مراجع ذی‌صلاح محفوظ می‌داند که طبق قانون با آن‌ها برخورد کرده و آن‌ها را به مجازات کیفرشان برسانند.

تماسی که دردساز شد

سرهنگ فیرز سرخوش نهاد رئیس پلیس فتا استان همدان از کشف پرونده با موضوع تهدید و اخاذی در فضای مجازی خبر داد و گفت: دوست یابی در فضای مجازی و برقرای تماس تصویری با دیگران خطر هتک حیثیت و مزاحمت‌ها را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: با شکایت خانمی ملایری مبنی مزاحمت توسط شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی واتس آپ و ارسال مطالب تهدیدآمیز برای وی، پرونده اولیه تشکیل و موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا شهرستان ملایر قرار گرفت.  بر اساس اظهارات شاکیه، و بررسی پرونده توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد، به اصرار متهم، شاکیه اقدام به برقراری تماس تصویری با وی در شبکه اجتماعی واتس‌آپ نموده و فرد مجرم با ذخیره کردن تماس تصویری، از آن به عنوان ابزار فشار و تهدید استفاده کرده است.

این مقام سایبری ‌در ادامه از شناسایی متهم خبر داد و گفت: با توجه به حساسیت موضوع، پس از انجام اقدامات پلیسی توسط کارشناسان خبره پلیس فتا و با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی و طبق مستندات جمع‌آوری شده، متهم شناسایی و طبق دستور مقام قضایی در این پلیس حضور یافت.

رئیس پلیس فتا استان همدان افزود: متهم پرونده ابتدا منکر بزه انتسابی شد ولی پس از روبرو شدن با ادله دیجیتال، راهی بجز اعتراف نداشت و بیان داشت که با شگرد عاشق شدن و قصد ازدواج شروع به برقرای ارتباط و جلب اعتماد شاکیه کرده است و پس از ذخیره فیلم شخصی از وی، به این عمل مجرمانه مبادرت کرده است.

کشف ۵۰ میلیاردی سرقت منازل

 سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو تن از اعضای باند ۵ نفره سارقان منزل و کشف دو فقره سرقت به ارزش تقریبی ۵۰ میلیارد ریالی خبر داد و گفت: ۲۷ مهرماه پرونده ای با موضوع سرقت منزل یکی از شهروندان در کلانتری ۱۳۹ مرزداران تشکیل و با دستور قضائی پرونده برای رسیدگی تخصصی به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

وی افزود: شاکی که مردی میانسال بود با حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی در خصوص وقوع سرقت به کارآگاهان اظهارکرد، ۲۶ مهرماه از منزلم واقع در خیابان مرزداران خارج شدم و پس از مراجعه به منزل متوجه شدم قفل در خانه ام تخریب و اموالی از قبیل یک تخته فرش، مقادیری دلار، چند فقره ساعت مچی گران قیمت و تعدادی سکه طلا در مجموع به ارزش ۸ میلیارد ریال سرقت شده است.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: با ثبت اظهارات شاکی کارآگاهان در گام اول تحقیقات پلیسی، عازم محل سرقت شدند و در تحقیقات میدانی  مشخص شد که سرقت توسط سرنشینان یک دستگاه خودروی سواری ۲۰۶ انجام شده است و  پس از جمع بندی اطلاعات  تصویری از سارقان در اختیار گشتی های پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی در ادامه ابراز داشت: تحقیقات پلیسی ادامه تا اینکه مأموران کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس بیست و نهم مهرماه هنگام گشت زنی های انتظامی به راننده و ۴ سرنشین  یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ مظنون و  پس از تعقیب و گریز طولانی، خودروی متهمان متوقف و ۲ نفر از متهمان دستگیر و ۳ سرنشین دیگر از محل می گریزند.

سرهنگ اختیاری با اشاره به اینکه در بازرسی از داخل خودرو، یک تخته فرش ابریشم متعلق به شاکی کشف شد، گفت: ماموران کلانتری با دستور قضائی هر دو متهم  به همراه اموال مکشوفه  را در اختیار پایگاه دوم آگاهی تهران قرار  دادند.

وی با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه در کلانتری صرفا به همین یک فقره سرقت معترف شده بودند، تصریح کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی هر ۲ متهم به  سرقت منزلی دیگر در حوزه کلانتری ۱۳۴ معترف و مشخص شد که متهمان از منزل مال باخته دوم  اموالی از قبیل طلا، جواهرات و تعدادی سکه جمعاً به ارزش ۴۰  میلیارد ریال سرقت کرده اند.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی گفت: دستگیری سایر اعضای باند در دستور کار کارآگاهان قرار دارد و هر ۲ متهم برای کشف سایر جرایم احتمالی در اختیار این پایگاه قرار دارند.

کشف ۱۱ تن آجیل و خشکبار قاچاق 

سردار کیوان ظهیری فرمانده انتظامی غرب استان تهران از دپوی ۱۱ تن آجیل و خشکبار قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرستان بهارستان خبر داد  گفت: مأموران پلیس آگاهی با کسب خبری مبنی بر دپوی مقادیر زیادی آجیل و خشکبار در یک انباری در شهرستان بهارستان، بررسی صحت و سقم موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران با کنترل نامحسوس محل و اطمینان از صحت موضوع پس از هماهنگی قضائی به همراه تیمی از بازرسان اداره تعزیرات و اداره صنعت و معدن وارد عمل شدند. ماموران در بازرسی از این محل ۱۱ تن و ۳۰۰ کیلوگرم آجیل و خشکبار قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی آن توسط کارشناسان ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سردار ظهیری با اشاره به اینکه در این رابطه ۲ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار مربوط به قاچاق کالا را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

دستگیری سارق ۴۰ میلیاردی 

سرهنگ حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری یک سارق منزل در عملیات کارآگاهان این پلیس و اعتراف وی به ۱۵ فقره سرقت اموال از منازل مردم به ارزش ۴۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: با شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت طلاجات از داخل گاوصندوق داخل منزل به ارزش ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بلافاصله اکیپ بررسی صحنه جرم پلیس آگاهی استان اصفهان در محل حاضر شده و تحقیقات علمی و پلیسی خود را برای شناسایی عامل یا عاملان این سرقت در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: کارآگاهان پس از انجام قدامات علمی و هوشمندانه هویت یکی از سارقان که اهل و ساکن یکی از استان های غربی کشور بوده و دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه سرقت منزل است را به دست آوردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: در تحقیقات صورت گرفته توسط کارآگاهان مشخص شد متهم با نصب پلاک جعلی بر روی یک دستگاه خودروی سواری پژو اس ال ایکس وارد شهر اصفهان شده و با همدستی یک نفر دیگر اقدام به سرقت از منازل مردم می کرده است.  سرانجام با تلاش شبانه روزی و اقدامات ویژه و پلیسی کارآگاهان، خودروی در دست متهم شناسایی و وی در حالی که قصد سرقت از منزلی را داشت دستگیر شد.

ترکیان افزود: متهم در تحقیقات صورت گرفته به ۱۵ فقره سرقت طلاجات، دلار و سکه از منازل مردم اقرار کرد که با بررسی های کارشناسی صورت گرفته ارزش اموال مسروقه بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال ارزیابی شد.

سرهنگ ترکیان با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی از تلاش برای سایر همدستان وی در سرقت های صورت گرفته خبر داد و اظهار داشت: ضمن توصیه شهروندان به استفاده از تجهیزات ایمنی ضد سرقت برای حفاظت از منازل خود نصب نرده و درهای آکاردئونی و قفل کردن آنها در هنگام ترک منازل از آنها می خواهیم که از نگهداری اموال با ارزش بالای خود در منازل خود پرهیز کرده و این اموال را به صندوق امانات بانک ها بسپارند.

توقیف خودروی حامل ۳۰ عدد دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق 

سرهنگ سیدمجید فیض جعفری معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان البرز گفت: با تلاش ماموران کلانتری ۲۲ مهرشهر کرج، ۳۰ عدد دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق از یک دستگاه خودرو پیکان وانت کشف شد.  ماموران کلانتری در حین گشت زنی به یک دستگاه خودرو پیکان وانت مشکوک شده و دستور توقف آن را صادر کردند.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد خودرو حامل تعدادی دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق است که با هماهنگی مقام قضائی خودرو توقیف و به کلانتری منتقل شد.

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه اظهار داشت: در بازرسی تکمیلی از خودرو توقیف شده، تعداد ۳۰ عدد دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال کشف شد.

لیفتراک ۳۷ تنی توقیف شد

سرهنگ علی اکبر مرادی سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان “حاجی آباد” استان هرمزگان از کشف یک دستگاه لیفتراک ۳۷ تنی قاچاق به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در شهرستان خبر داد و گفت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان در اجرای طرح نصر، حین گشت زنی در محور مواصلاتی به ۲ دستگاه خودرو تریلر که از سمت بندر عباس به سیرجان در حال تردد بود مشکوک و آنها را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از خودروها یک دستگاه لیفتراک ۳۷ تنی به همراه قطعات و لوازم یدکی مربوطه، کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش محموله مکشوفه ۲۵ میلیارد ریال برآورد شده است.  در این رابطه دو  متهم دستگیر و پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=313207

ثبت نظر

-