راه‌اندازی ‌تاکسی‌ هوایی در فرودگاه امام(ره) در آینده نزدیک

  • کد خبر : 312180
  • 18 آذر 1399 - 2:00
راه‌اندازی ‌تاکسی‌ هوایی در فرودگاه امام(ره) در آینده نزدیک

دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ – ۱۷:۴۳

تاکسی هوایی

تهران (پانا) – معاون اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) از راه‌اندازی پروژه تاکسی‌هوایی (ایرتاکسی) در این فرودگاه با سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیارد تومانی و ظرفیت جابجایی ۵۹ مسافر خبر داد.

به گزارش شهر فرودگاهی امام خمینی‌ (ره)، سجاد کمالی‌پور افزود: در شرایط کنونی اقتصادی در جهان، ورود به بازارهای جدید نیاز همه کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ است.

وی با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا و تاثیر ۱۰ ماهه آن بر افت شدید درآمدهای صنعت هوانوردی و لزوم کشف بازارهای جدید درآمدی، گفت: تاکسی هوایی یا ایرتاکسی از جمله این بازارهاست که باید به سرعت برای توسعه و گسترش آن دست به کار شویم.

معاون امور اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) درباره اقدامات انجام شده برای توسعه این صنعت در شهر فرودگاهی، بیان‌داشت: پروژه ایرتاکسی در شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) در زمینی به مساحت ۶ هکتار در منطقه هوانوردی عمومی شمالی و در فضایی مستقل از ترمینال‌های موجود کلید خورده است.

وی درخصوص مزایای استفاده از تاکسی هوایی، خاطرنشان‌کرد: استفاده از هواپیما در مسیرهای مختلف پرواز، بدون استفاده از برنامه پروازی که با صرفه‌جویی در زمان و هزینه، نیازهای بخش‌های مختلف را پوشش می‌دهد و همچنین سرعت بالای حرکت، پرسنل کم و بهره‌وری زیاد، مصرف سوخت پایین، انعطاف‌پذیری بالا و سوق دادن صنعت هوانوردی به همه مناطق کشور و منطقه، از جمله مزایای استفاده از این صنعت است.

عضو هیات مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) درباره سرمایه و اعتبار پروژه و مجری آن، اضافه‌کرد: این پروژه با سرمایه‌گذاری یک شرکت هواپیمایی به ارزش یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال و با ظرفیت مناسب به منظور پاسخ‌گویی به نیازهای ایرتاکسی شکل گرفت.

وی گفت: اکنون فعالیت‌های مربوط به طراحی و مهندسی طرح، در حال انجام و تکمیل بوده و به‌زودی با طی مراحل ساخت و تجهیز، بهره‌برداری از این پروژه در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره) آغاز می‌شود.

کمالی‌پور ادامه ‌داد: با توسعه ناوگان ایرتاکسی توسط شرکت هواپیمایی مذکور، دو فروند هواپیمای «امبرائر» با ظرفیت ۵۰ نفر و یک فروند «چلنجر ۶۰۴» با ظرفیت ۹ نفر خریداری و در کوتاه مدت از سه فروند به چهار فروند افزایش یافته و توان و ظرفیت مجموعه را افزایش خواهد داد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=312180

ثبت نظر

-