فیلم انفجار شهاب سنگ و صدای مهیب در آمریکا

  • کد خبر : 312095
  • 18 آذر 1399 - 0:48
فیلم انفجار شهاب سنگ و صدای مهیب در آمریکا

 

 

فیلم انفجار شهاب سنگ و صدای مهیب در آمریکا

 

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از دیجیاتو، روز چهارشنبه یکی از شهاب سنگ‌های منظومه شمسی وارد اتمسفر زمین شد و صدای مهیبی ایجاد کرد. موج این شهاب سنگ تا کیلومترها دورتر حس شده و سبب به لرزه درآمدن پنجره‌ها و حتی فعال شدن سنسورهای لرزه نگاری در برخی مناطق شده‌است.

بیش از ۲۰۰ گزارش از مشاهده یا شنیده شدن صدای این شهاب سنگ بدست آمده است. قطعاتی از این شهاب سنگ روی زمین فرود آمد، اما قسمت اعظم آن به خاطر اصطکاک شدید با اتمسفر زمین احتمالا در آسمان متلاشی شده است. برخی شاهدان عینی موفق به فیلمبرداری از لحظه وارد شدن این جرم فضایی به جو زمین شدند که یکی از آنها را در زیر می‌بینید.

 

ویدیو فوق شهاب سنگ را با چند درخشش کوتاه نشان می‌دهد که نشان‌دهنده متلاشی شدن آن در جو است. فشار و اصطکاک بالای جو مثل یک سپر از زمین در برابر شهاب سنگ‌ها و دیگر سنگ‌های فضایی محافظت می‌کند. به طوری که بیشتر شها ب سنگ‌ها نمی‌توانند. از آن عبور کنند. در کلیپ زیر عبور شها ب سنگ از مقابل برج CN شهر تورنتو و درخشش چشمگیر آن در روشنایی روز ثبت شده است.

 

 

انفجار این شها ب سنگ در مناطق «اونیدا» و «اونانداگا» واقع در ایالت نیویورک بیشتر حس شده. چرا که تعدادی از ساکنین با پلیس و آتش نشانی تماس گرفتند. خوشبختانه برخورد این شها ب سنگ با زمین ویران کننده نبوده. و تنها صدای مهیب و شوک انفجار ایجاد کرده است.

سال ۲۰۱۳ انفجار یک شها ب سنگ بر فراز روسیه سبب. شکسته شدن پنجره‌ها، فرو ریختن. سقف خانه‌ها و زخمی شدن حدود ۱۵۰۰ نفر شد.

 

 

 

در نیوز بیشتر بخوانید:

فرود شها ب سنگ صاحب خانه را میلیونر کرد + عکس

سقوط شها ب سنگ مرد اندونزیایی را یک شبه میلیونرکرد! +عکس

شها ب سنگ میشیگان حاوی ترکیبات ارگانیک فرازمینی است+عکس

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=312095

ثبت نظر

-