وقوع ۱٫۴ میلیون فقره تصادف در سال / یک و نیم میلیون خودرو بیمه شخص ثالث ندارند

  • کد خبر : 312019
  • 17 آذر 1399 - 23:29
وقوع ۱٫۴ میلیون فقره تصادف در سال / یک و نیم میلیون خودرو بیمه شخص ثالث ندارند

وقوع 1.4 میلیون فقره تصادف در سال / یک و نیم میلیون خودرو بیمه شخص ثالث ندارند

سلیمانی با بیان اینکه سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تصادف در کشور رخ می‌دهد گفت: چه کسی پاسخگو است و باید دید چه وقتی از مردم برای پیگیری مسائل بیمه‌ای و خسارت گرفته می‌شود که اگر این روند طولانی باشد به طور قطع باعث سلب اعتماد مردم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، غلامرضا سلیمانی در مراسم امضای تفاهم‌نامه بیمه ایران و ایساکو اظهار داشت: از ۶۰ هزار میلیارد تومان پرتفوی بیمه در سال ۹۸ حدود یک سوم یعنی ۲۰ هزار میلیارد تومان مربوط به بیمه شخص ثالث است که این رقم امسال احتمالا ثابت می‌ماند.


وی ادامه داد: پیش بینی ما این است که پرتفوی به ۷۵ هزا رمیلیارد تومان می‌رسد و سهم بیمه شخص ثالث از این عدد احتمالا یک سوم باقی خواهد ماند.


رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به تعداد خودروهایی که بیمه شخص ثالث دارند، گفت: از ۲۵ میلیون خودرو در کشور ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو بیمه شخص ثالث هستند که بیمه ایران سهم ۵۶ درصدی از بیمه شخص ثالث خودروهای موجود در کشور را دارد.


سلیمانی با بیان اینکه بیمه شخص ثالث برای شرکت‌ها به صرفه نیست گفت: ضریب خسارت در شخص ثالث ۱۰۹ درصد در سال جاری بوده و در سال گذشته این عدد ۱۰۴ درصد بوده یعنی بیشتر از مبلغی که دریافت می‌شود شرکت‌ها خسارت پرداخت می‌کنند که قطعا این عدد منطقی نیست و در دنیا ضریب خسارت در بیمه شخص ثالث بسیار کمتر از صد در صد است.


وی با اشاره به تفاهم دو شرکت ایران خودرو و بیمه ایران برای ارائه خدمات مشترک به خودروهای سانحه دیده گفت: ۵۶ درصد از کل خودروهای کشور توسط ایران خودرو تولید می‌شود. بنابراین این تفاهم‌نامه بین ایران خودرو و بیمه ایران یک اقدام ملی است که می‌تواند بخش عمده‌ای از نگرانی‌های افراد پس از آسیب را پوشش دهد و بوروکراسی‌های اداری و روند طولانی پرداخت بیمه را به حداقل برساند.


سلیمانی ادامه داد: در بخش صدور بیمه هیچ مشکلی وجود ندارد و دریافت وجه به صورت الکترونیکی صادر و توسط ۷۰ هزار نمایندگی بیمه این اقدام در حال انجام است اما موضوع مهم، بخش پرداخت بیمه است و یکی از دغدغه‌های بزرگ مردم و شرکت‌ها پرداخت خسارات محسوب می‌شود.


رییس کل بیمه مرکزی افزود: اگر در پرداخت خسارات به درستی عمل نکنیم و هزینه خسارات را به سرعت به  مردم بازنگردانیم اعتماد مردم به این صنعت کاهش پیدا می‌کند. شعار ما این است که اگر صدور بیمه به صورت آ‌نلاین انجام می‌شود خسارات را هم به صورت آنلاین پرداخت کنیم.


سلیمانی تاکید کرد: برای تحقق این شعار دو شرکت ایران خودرو و بیمه ایران بسیار موثر عمل می‌کنند و می‌توانند الگو قرار بگیرند. ما اعلام می‌کنیم تمام اطلاعات را در اختیار ایران خودرو و ایساکو برای اجرای این تفاهم‌نامه قرار خواهیم داد.


سلیمانی با بیان اینکه سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تصادف در کشور رخ می‌دهد گفت: چه کسی پاسخگو است و باید دید چه وقتی از مردم برای پیگیری مسائل بیمه‌ای و خسارت گرفته می‌شود که اگر این روند طولانی باشد به طور قطع باعث سلب اعتماد مردم خواهد شد.


وی تاکید کرد: ارائه این خدمات فقط جنبه بازرگانی و تجارت ندارد بلکه ما به دنبال یک ارزش‌گذاری هستیم و از این طریق ایران خودرو اعلام می‌کند که فقط در بحث فروش همراه مردم نیست بلکه پس از بروز هر سانحه‌ای در مراحل مختلف تعمیر، تعویض تا آخر با مشتریان خود همراه است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=312019

ثبت نظر

-