هوشیاری و همفکری ایران و سوریه ضروری است

  • کد خبر : 312002
  • 17 آذر 1399 - 23:15

دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ – ۱۶:۰۱

تهران- ایرنا- دور نخست دیدار وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوریه در تهران آغاز شده است.

تهران (پانا) – وزیر امور خارجه در دیدار با همتای سوری خود، با ابراز خرسندی از ادامه روند سیاسی در سوریه، حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند آستانه را مورد تاکید قرار داد و برگزاری اجلاس اخیر آوارگان را مثبت ارزیابی کرد. 

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، در دیدار محمدجواد ظریف و فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه مسائل مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین مبارزه مشترک علیه تروریسم مورد بررسی و گفت‌وگو قرار گرفت. دو طرف با اشاره به روابط گسترده و راهبردی بر اراده خود برای گسترش و تحکیم مناسبات تاکید و پیرامون توسعه روابط دوجانبه و چندجانبه اقتصادی تبادل نظر کردند.

ظریف در ابتدای این دیدار یاد و خاطره «ولید معلم» وزیر امور خارجه فقید سوریه را گرامی داشت و ضمن تبریک به فیصل مقداد، آمادگی خود برای همکاری با وزیر امور خارجه جدید سوریه را ابراز داشت.

وزیر امور خارجه با ابراز خرسندی از ادامه روند سیاسی در سوریه، حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند آستانه را مورد تاکید قرار داد و برگزاری اجلاس اخیر آوارگان را مثبت ارزیابی کرد.

ظریف با تشریح شرایط و تحولات اخیر منطقه، ضرورت هوشیاری و همفکری میان ایران، سوریه و سایر کشورها را بیش از پیش ضروری دانست.

فیصل مقداد، وزیر امو خارجه سوریه نیز در این دیدار مراتب تسلیت «بشار اسد» رئیس‌جمهور و ملت سوریه به دولت و ملت ایران به مناسبت شهادت شهید فخری‌زاده و همچنین سردار شهید سلیمانی را ابراز و برای این دو شهید والامقام رحمت واسعه الهی مسالت کرد.

وزیر امور خارجه سوریه با ابراز تشکر و قدردانی از حمایت‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، به اقدامات ناهنجار آمریکا در منطقه که به افزایش تنش‌ها منجر شده است، اشاره و آن را در چارچوب ترجیح منافع رژیم صهیونیستی بر منافع آمریکا در منطقه ارزیابی کرد.

فیصل مقداد عزم دولت سوریه برای ادامه مبارزه با تروریسم را مورد تاکید قرار داد و همکاری‌های مشترک دو کشور در این خصوص را مهم خوانده و آن را گام اساسی جهت بازگشت صلح و آرامش به سوریه دانست.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=312002

ثبت نظر

-