انتقاد لیبرمن از اقدامات خودسرانه نتانیاهو

  • کد خبر : 311855
  • 17 آذر 1399 - 20:51
انتقاد لیبرمن از اقدامات خودسرانه نتانیاهو

 اویگدور لیبرمن ، وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» ضمن اذعان به سفر محرمانه و خطرناک بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر این رژیم به عربستان سعودی، وی را متهم کرد که با اقدامات خود به امنیت رژیم صهیونیستی آسیب وارد می‌کند.

لیبرمن در مصاحبه با روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» گفت: نتانیاهو به تنهایی و صرفا با مشورت با مئیر بن شبات، رئیس شورای امنیت ملی و یوسی کوهن، رئیس موساد تصمیمات سرنوشت سازی درباره شرایط سیاسی، امنیتی و یا بهداشتی اسرائیل اتخاذ می‌کند.

لیبرمن افزود: در اسرائیل وزارت بهداشت، سیستم امنیتی و دفاعی و کابینه و کشور وجود ندارد، در اسرائیل تنها یک فرد به نام نتانیاهو وجود دارد که اسرائیل را اداره می‌کند.

او بر لزوم تلاش برای سرنگونی کابیه نتانیاهو تاکید کرد، زیرا او هیچ چیزی ندارد (وزاتخانه‌های بهداشت و تشکیلات امنیتی و دفاعی) و همه کار‌ها را به تنهایی انجام می‌دهد.

وی افزود: من چنین تجربه‌ای را در اسرائیل به یاد ندارم که یک فرد کل سیستم و ساختار اسرائیل را کنترل می‌کند.

اویگدور لیبرمن تاکید کرد نتانیاهو با اقدامات محرمانه خود که آن‌ها را از نهاد‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی مخفی می‌کند مانند سفر محرمانه و خطرناکش به عربستان یا مسئله فروش هواپیما‌های اف – ۳۵ بدون اطلاع و آگاهی متخصصان ذیربط و یا پنهان کاری اطلاعات در این باره به امنیت اسرائیل آسیب می‌زند.

رئیس حزب «اسرائیل بیتنا» از صهیونیست‌ها خواست به آینده خود فکر و برای بنیوزری نتانیاهو و تشکیل دولت جدید اقدام کنند و گول (حرف‌ها و وعده‌های وی) نخورند.

لیبرمن در این مصاحبه از تمام احزاب راستگرای اسرائیل از جمله «حریدیم» (از مهم‌ترین گروه‌های سلفی یهودی در اسرائیل) و حزب تحت امر نفتالی بنت به خاطر سیاست هایشان در تشکیل ائتلاف با نتانیاهو انتقاد کرد.

در همین حال بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه با کانال ۱۳ تلویزیون عبری زبان اسرائیل گفت: نتانیاهو برای منافع شخصی خود کار می‌کند و اینکه اطمینان دارد اسرائیل در مسیر برگزاری انتحابات جدید پیش می‌رود.

گانتس افزود او تقریبا مطمئن است که کنست (پارلمان) منحل و انتخابات جدید تشکیل خواهد شد.

وی با انتقاد شدید ازعملکرد دولت نتانیاهو، افزود: نتانیاهو منافع شخصی خود را بر منافع اسرائیل مقدم می‌دارد و حزب آبی سفید را از امور دولت و اداره آن دور نگه می‌دارد و طوری رفتار می‌کند که گویی دولت فقط توسط حزب لیکود وابسته به نتانیاهو اداره می‌شود و نه از طریق ائتلاف.

گانتس در ادامه با اشاره به اینکه نتانیاهو شش ماه از اعتماد مردم را به هدر داد، افزود: ما در مسیر برگزاری انتخابات جدید پیش می‌رویم، چون او (نتانیاهو) زمانی که مشکلاتش را بر منافع اسرائیل ترجیح داد، انتخاب کرد که ما در چنین مسیری (برگزاری انتخابات جدید) حرکت کنیم.

گانتس، نتانیاهو را به «بازیچه قراردادن و دروغگویی» متهم و خاطر نشان کرد: اسرائیل به انتخابات (جدید) نیاز ندارد، اما نتانیاهو کاری برای جلوگیری از آن (برگزاری انتخابات) انجام نداد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=311855

ثبت نظر

-