متن داستان «قصه‌های مجید» کتاب فارسی هفتم در سال تحصیلی آینده اصلاح می‌شود

  • کد خبر : 311304
  • 17 آذر 1399 - 14:48
متن داستان «قصه‌های مجید» کتاب فارسی هفتم در سال تحصیلی آینده اصلاح می‌شود

دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ – ۱۳:۲۲

ت

تهران (پانا) – رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در واکنش به تغییر صورت گرفته در متن داستان «سفرنامه اصفهان» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی در کتاب فارسی پایه هفتم، تاکید کرد که متن اصیل داستان به کتاب درسی سال تحصیلی آینده برگردانده و اصلاح می‌شود.

حسن ملکی درباره این موضوع اظهار کرد: در مطلبی که از مرادی کرمانی در کتاب فارسی پایه هفتم مطرح شده تغییر کوچکی در متن آن ایجاده شده است که این تغییر باعث نگرانی وی شده بود.

وی با بیان اینکه آنچه اتفاق افتاده در سال گذشته و در زمان مدیریت قبلی سازمان بوده است افزود: در متن اصلی داستان «سفرنامه اصفهان» که از مجموعه داستان‌های «قصه‌های مجید» است، فرازی با این مضمون آمده: «ظهر شد، صدای اذان می‌آمد، کار اکبر آقا تمامی نداشت حوصله ام سررفته بود.» که در سال گذشته این بخش به این متن تغییر کرده است: «ظهر شد، صدای اذان می‌آمد، وضو گرفتم و نماز خواندم. کار اکبر آقا تمامی نداشت.»

ملکی با بیان اینکه جمله «وضو گرفتن و نمازخواندن» را به متن اضافه کرده اند گفت: طبیعتا تصور آن تغییر دهنده این بوده است که این متن را کامل کند و یا شاید اثر عبادی و معنوی آن روی دانش‌آموز بیشتر باشد البته تغییر اینگونه در متن یک نویسنده مورد تایید ما نیست و برای سال آینده نیز این موضوع قطعا اصلاح می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تاکید کرد دستور دادم متن به همان شکل اصیل خودش برگردد؛ البته در انتهای مطلب نوشته شده با اندکی تغییر و تلخیص که نویسنده مطلع باشد که اندک تغییر اتفاق افتاده است، اما این موضوع برای سال آینده اصلاح می‌شود و در نسخه الکترونیکی روی سایت سازمان نیز این مطلب را اصلاح می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=311304

ثبت نظر

-