قول مساعد استاندار خراسان شمالی برای تامین زمین ۹ مدرسه استثنایی

  • کد خبر : 310744
  • 17 آذر 1399 - 9:22
قول مساعد استاندار خراسان شمالی برای تامین زمین ۹ مدرسه استثنایی

در دیدار حسینی با استاندار خراسان شمالی صورت گرفت؛

دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ – ۰۷:۵۲

سفر یک روزه معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به استان خراسان شمالی

تهران (پانا) – استاندار خراسان شمالی در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بر تامین زمین ۹ مدرسه استثنایی مورد نیاز استان خراسان شمالی از سوی استانداری تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ دکتر سید جواد حسینی در این نشست ضمن تقدیر از استاندار خراسان شمالی به خاطر توجه ویژه به آموزش و پرورش اظهار کرد: برچیده شدن بخاری های نفتی حرکت ارزنده ای بود که در خراسان شمالی انجام شد و جا دارد از تمامی دست اندرکاران این امر تقدیر شود.

معاون وزیر گفت: بر اساس آمایش سرزمینی ۲۱۰ مدرسه استثنایی برای رسیدن به استاندارد فضای آموزشی در کشور مورد نیاز است که ۱۱ مدرسه از این تعداد باید در خراسان شمالی احداث شود.

وی افزود: ساخت این مدارس از اسفند سال گذشته در قالب طرح از خشت تا بهشت آغاز شده است که با کلنگ زنی این دو مدرسه در اسفراین و آشخانه تاکنون ۱۰۷ مدرسه از این تعداد به همت خیرین و سازمان نوسازی مدارس کلنگ زنی و یا افتتاح شده است. در صورت تامین زمین توسط استانداری، ۹ مدرسه باقیمانده در استان خراسان شمالی نیز با همت خیرین ساخته خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه اولین مرکز جامع تشخیصی، مشاوره ای و آموزشی کشور در شهرستان بجنورد دایر شده است اظهار کرد: بیش از یک میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز این مرکز از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی اختصاص یافته است. تا پایان سال دو مرکز اختلالات ویژه یادگیری نیز در استان خراسان شمالی راه اندازی خواهد شد.

رئیس سازمان استثنایی کشور تصریح کرد: با افتتاح یک مرکز مشاوره و راهنمایی خانواده دانش آموزان با نیازهای ویژه در شهرستان اسفراین از نیاز این استان به مراکز مشاوره کاسته شده است و تا پایان سال یک مرکز مشاوره دیگر نیز راه اندازی خواهد شد.

معاون وزیر از افزایش ۴۰ درصدی اعتبارات آموزش و پرورش خراسان شمالی در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در سفر امروز به استان خراسان شمالی ضمن افتتاح استودیوی تولید محتوای الکترونیک دانش آموزان استثنایی استان خراسان شمالی، به صورت ویدئو کنفرانسی مرکز مشاوره و توانبخشی شهرستان اسفراین نیز افتتاح شد و کلنگ احداث دو مدرسه استثنایی در اسفراین و آشخانه به زمین زده شد

شایان ذکر است در این نشست شجاعی استاندار خراسان شمالی بر تامین زمین ۹ مدرسه مورد نیاز استثایی استان ، تامین هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی و تامین بخشی از تجهیزات مورد نیاز این دانش آموزان تاکید کرد. در این دیدار معاون سیاسی استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه، مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان خراسان شمالی نیز حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=310744

ثبت نظر

-