مراقب کلاهبرداری تحت عنوان

  • کد خبر : 310277
  • 17 آذر 1399 - 2:41
مراقب کلاهبرداری تحت عنوان
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از صداوسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان گفت: بعضی از مجرمان سایبری در سایت‌های واسط مانند دیوار، شیپور و همچنین بعضی شبکه‌ های اجتماعی ، با این ادعا ‌که نفوذ در بین خودروسازها دارند و می‌توانند خارج از سیکل قرعه‌کشی مشتری را برنده خودرو اعلام کنند، از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.
مراقب کلاهبرداری تحت عنوان
سرهنگ‌ حسن کیخا افزود: این افراد بعد از دریافت هزینه‌های دلالی از شهروندان گوشی خود را خاموش کرده و دیگر در دسترس نیستند.
این مقام مسئول ادامه داد: همچنین کلاهبرداران در ترفند دیگری با ارسال لینک جهت پرداخت وجه بابت دستمزد با مبالغ مختلف، شهروندان را به درگاه فیشینگ هدایت می‌کنند و پس از جمع‌آوری اطلاعات کارت‌های بانکی شهروندان، از حساب آنها برداشت غیر مجاز می ‌کنند.
وی در ادامه تاکید کرد: تنها مرجع ثبت‌ نام محصولات خودرویی سایت فروش اینترنتی این شرکت‌ها است و امکان تغییر و تاثیرگذاری توسط هیچ فردی وجود ندارد و این فرایند تحت نظارت نمایندگان نهادهای ناظر انجام می شود.
سرهنگ کیخا به شهروندان توصیه کرد: مراقب این‌گونه تبلیغات که از طریق شبکه‌های اجتماعی انتشار می‌یابد، باشید و از واریز وجه به حساب این افراد یا کلیک بر روی لینک‌های ارسالی در این تبلیغات که افراد را به درگاه پرداخت بانکی فاقد اصالت هدایت می‌کنند بپرهیزید.
رئیس پلیس فتا استان سیستان‌ و بلوچستان خاطر نشان کرد: ‌پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است، شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک با مراجعه به بخش مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir، با ما در ارتباط باشند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=310277

برچسب ها

ثبت نظر

-