جایزه ویژه برای روشن کردن سیم‌کارت خاموش

  • کد خبر : 309892
  • 16 آذر 1399 - 22:07
جایزه ویژه برای روشن کردن سیم‌کارت خاموش

 

 

نیوز: بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی؛ در صورت عدم استفاده مشترکان از سیم‌کارت های اعتباری، پس از مدت ۹۰ روز، اپراتور می تواند نسبت به سلب امتیاز از آن اقدام کند؛ همین مساله باعث نگرانی بسیاری از افرادی شد که از خط تلفن همراه خود به مدت طولانی استفاده نکرده اند.

این مصوبه حدودا در سال ۹۱ تدوین، تصویب و اجرا شد؛ با توجه به اینکه «شماره» جزو منابع محدود و پایان پذیر اطلاق می شود، بنابراین وزارت ارتباطات و حاکمیت علاقه مند هستند در صورت عدم فعالیت سیم کارت ها در داخل شبکه اپراتورها، سلب امتیاز هر چه زودتر انجام و جلوی هرز رفت منابع گرفته شود؛ به این شکل که با سلب امتیاز سیم‌کارت های خاموش، آنها مجددا توسط اپراتورها به متقاضیان جدید عرضه شوند.

اجرای این مصوبه با تبعات ناخوشایندی برای تعدادی از کاربران همراه بود چرا که در این بین برخی از دارندگان سیم کارت های سلب امتیاز شده، مجددا قصد فعال کردن سیم‌کارت بلااستفاده خود را داشتند.

با گذشت حدود هشت سال از اجرای مصوبه سلب امتیاز سیم کارت هایی که بیش از ۹۰ روز از خاموشی آن می گذرد، همراه اول به عنوان یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور، جهت حفظ حقوق دارندگان این سیم کارت ها، طرحی نو درانداخت.

اپراتور اول تلفن همراه، همواره بسته‌ها. و طرح‌های مختلف و ویژه‌ای به مناسبت‌های مختلف برای طیف‌های گوناگون کاربران خود ارائه می‌دهد. اما این روزها برای ارائه طرحی. تشویقی خبر خوشی را به دارندگان سیم کارت های خاموش می دهد. و این مهم طرحی اختصاصی برای این دسته از مشترکان است.

بر اساس این گزارش، همه مشترکین اعتباری همراه اول که خط آنها بیش از سه ماه خاموش بوده است. با روشن کردن سیم کارت خود، یک جایزه ویژه دریافت می کنند.

دارندگان این دسته از سیم کارت ها برای دریافت جایزه کافیست. پس از روشن کردن سیم کارت کد دستوری *۱۰*۳۳۲# (ستاره ۱۰ ستاره ۳۳۲ مربع) را شماره گیری کنند.

این اپراتور همچنین تاکید داشته. که سیم کارت‌های اعتباری خاموش با بیش از سه ماه عدم کارکرد، درصورت روشن نشدن. و عدم استفاده از آن، طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات، در فرایند سلب امتیاز قرار خواهند گرفت.

 

همچنین بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=309892

ثبت نظر

-