جزئیات نامه گلایه‌آمیز وزیر صنعت به وزیر اقتصاد

  • کد خبر : 309716
  • 16 آذر 1399 - 20:14
جزئیات نامه گلایه‌آمیز وزیر صنعت به وزیر اقتصاد

یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ – ۱۷:۳۳

علیرضا رزم حسینی

تهران (پانا) – وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای خطاب به وزیر اقتصاد، خواستار آن شد تا گمرک اطلاعات و آمار کامل و به‌روز را به سازمان توسعه تجارت ایران ارائه دهد.

به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا رزم‌حسینی در نامه‌ای به فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار ارائه آمار و اطلاعات کامل تجارت خارجی از سوی گمرک ایران به سازمان توسعه تجارت ایران شد.

در این نامه با اشاره به لزوم ارائه آمار و اطلاعات کامل تجارت خارجی کشور از گمرک عنوان شده است: سازمان توسعه تجارت ایران به‌عنوان متولی تجارت خارجی کشور برای انجام سیاستگذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌‎های کلان این حوزه، نیازمند فیلدهای کامل اطلاعاتی صادرات و واردات است.

بر همین اساس، با توجه به مکاتبات متعدد انجام شده توسط سازمان توسعه تجارت ایران با گمرک درباره اخذ آمار و اطلاعات کامل و به‌هنگام تجارت خارجی کشور، اما از خردادماه پارسال اطلاعات ماهانه ارسالی به صورت کامل و مطابق با فیلدهای مورد نیاز انجام نشده است.

همچنین در این نامه آمده است: با استناد به مصوبه شورای‌ عالی توسعه صادرات غیرنفتی در این زمینه و پیگیری‌های سازمان توسعه تجارت ایران مبنی بر لزوم ارائه داده‌ها و اطلاعات به‌هنگام و کامل، اقدام لازم در این خصوص انجام شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=309716

ثبت نظر

-