به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از دیجیاتو، در ۹ ماه سپری شده از سال ۲۰۲۰، مشتریان آلمانی ۹۸,۳۷۰ دستگاه خودروی برقی خریداری کردهاند. بر اساس آمار موسسه تحقیقاتی اشمیت اتوموتیو (Schmidt Automotive Research) این رقم در مقایسه با کالیفرنیا حدود یک سوم بیشتر است.
از آنجایی که شرکتهایی مثل فولکس واگن، دایملر و بامو سرمایهگذاریهای سنگینی روی پیشرانههای الکتریکی انجام داده و خود را برای هجوم همه جانبه به بازار خودروهای برقی آماده میکنند، این امر میتواند یک خبر بسیار خوب برای خودروسازان آلمانی باشد.
آمارها نشان میدهند ماه گذشته فروش مدلهای برقی در آلمان به میزان چشمگیر ۵۲۳ درصد افزایش یافته و به ۲۸,۹۶۵ دستگاه رسیده است. از بین برندهای مختلف، فروش تسلا با ۵۰۰ درصد رشد به ۱,۶۸۰ دستگاه افزایش پیدا کرده تا سهم این برند کالیفرنیایی از بازار خودروهای الکتریکی آلمان به ۰٫۶ درصد برسد.
به لطف سوبسید ۹ هزار یورویی (۱۰,۹۰۰ دلار) که دولت آلمان به هر دستگاه اتومبیل برقی اعطا میکند، تعداد مدلهای سبز حاضر در خیابانهای این کشور اکنون تقریبا دو برابرِ نروژ شده است. البته علیرغم این مساله، ضریب نفوذ و نسبت خودروهای برقی به جمعیت هنوز در نروژ بیشتر از آلمان است.
صفآرایی در مقابل تسلا اهمیت بسیار زیادی برای صنعت خودروی آلمان دارد، به ویژه آنکه ارزش سهام سه شرکت فولکس واگن، دایملر و بامو روی هم رفته به اندازه نصف ارزش خودروساز کالیفرنیایی هم نیست! نکته جالب و تاملبرانگیز اینکه تسلا با ساخت کارخانه جدید در برلین، در حال کشیدن نبرد به خاک دشمنان قسمخورده خود است.
شاید بدانید اکثر کشورهای اروپایی خود را برای حذف تدریجی مدلهای بنزینی و دیزلی آماده میکنند. انگلستان به عنوان یکی از کشورهای پیشگام در این زمینه، تا پایان دهه کنونی فروش خودروهای مجهز به موتور درونسوز را ممنوع خواهد کرد. در آن سوی دنیا و در کالیفرنیا هم فرماندار این ایالت یعنی آقای گوین نیوسام (Gavin Newsom) سال ۲۰۳۵ را آخرین مهلت برای فروش خودروهای بنزینی تعیین کرده است.