مردم روز بحران مسئولان را قضاوت می‌کنند/برخی پمپ ها خراب بود

  • کد خبر : 308817
  • 16 آذر 1399 - 10:34
مردم روز بحران مسئولان را قضاوت می‌کنند/برخی پمپ ها خراب بود

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی یوسفی عصر امروز در نشست شورای شهر اهواز با موضوع بررسی آب‌گرفتگی اخیر این شهر، اظهار کرد: در بحث شهرداری‌ها دو اقدام انجام شد که اولی تعیین تکلیف ۳۰۰ هزار نفر پرسنل شهرداری بود و نکته بعدی هم بند نون تبصره ۶ بودجه ۹۹ بود که ۲۵ درصد از منابع آلایندگی شهرداری‌ها را کاهش داده و به محیط زیست اعطا کرد؛ با این مصوبه خوزستان بیشترین ضرر را داشت چرا که یک هزار میلیارد تومان از بخش حق آلایندگی می‌گرفت.

وی با بیان اینکه یک فوریت در این خصوص در مجلس به رأی گذاشتیم و در کمیسیون برنامه و بودجه هم صحبت کردیم که این ۲۵ درصد برگردد، افزود: در بحث ارزش افزوده هم کارهایی نیز انجام شد چرا که منابع توزیع ارزش افزوده بر مبنای عدالت نیست و شاخص تنها جمعیت بود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خیلی از شهرها پنج سال است که ارزش افزوده با مبلغ ثابت پرداخت می‌شود؛ مگر می‌شود هزینه فروش برای کالاهای مختلف افزایش پیدا کند ولی حق ارزش افزوده همان‌طور ثابت پرداخت شود؟

یوسفی با اشاره به اینکه دنبال افزایش حق ارزش‌افزوده و ایجاد منابع جدید برای شهرداری‌ها هستیم، گفت: وظیفه ما پرسشگری است؛ سه ماه قبل از اوضاع شهر اهواز در فصل پاییز اعلام نگرانی داشتم اما برخی‌ها با فضاسازی گفتند که «نماینده در کار شهردار دخالت می کند» ولی ما حتی به آبفا و جهاد کشاورزی هم تذکرات لازم را دادیم و نباید این کار را دخالت تلقی کنند چرا که نماینده باید برای مردم مطالبه گری کند.

وی گلایه کرد: اگر سال ۸۵ همان ۱۴۴ میلیون دلار اعتبار جهانی برای فاضلاب اهواز به خوبی مدیریت شده بود و نمایندگان ضمن نظارت در عین حال طرح سوال می‌داشتند، امروز این‌طور نمی‌شد.

یوسفی با طرح این سوال که «از سال ۸۵ به این طرف پروژه‌هایی در حوزه آبفا تعریف شده است ولی چرا اجرا نشده‌اند؟» ادامه داد: شاید در گذشته بارندگی‌ها کم بوده و موضوع دفع آب‌های سطحی اولویت نبوده است ولی حالا چرا به این ماجرا رسیدگی نمی‌شود؛ من به عنوان نماینده مردم از شهروندان خجالت می کشم وقتی دولت حتی به تعهدات قبلی خود هم عمل نکرده و حالا قرار است چه کاری را انجام دهد؟

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آبفا و شهرداری پمپ برخی نقاط را که خراب شده بود، چک نکردند و امسال منطقه سپیدار که هیچ وقت آب‌گرفتگی نداشت، با ۱۲ میلی‌متر اولیه امسال دچار آب‌گرفتگی شده است و این‌ها همه نشان‌دهنده خراب بودن پمپ‌هاست.

وی عنوان کرد: مردم روز بحران، مسئولان را قضاوت می‌کنند و نباید امروز شرمنده مردم می‌شدیم و آن هم وقتی از چند ماه قبل برای موضوع آب‌گرفتگی تذکر دادم.

یوسفی افزود: درست است که اقداماتی در این زمینه صورت گرفت ولی چرا مسئولان مربوطه کار را تمام نکردند؟ نمی‌توان به مردم گفت که امسال آب‌گرفتگی ۱۵ درصد کمتر شده است؛ این موضوع برای مردمی که زندگی‌هایشان زیر فاضلاب رفته است، چه فرقی دارد؟ چرا انجام برخی از اقدامات در همین چند روز شروع شده است؟

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در پایان طرح سوال کرد: از دو هزار میلیارد تومان درآمد پیش‌بینی شده شهرداری اهواز چقدر اعتبار برای حل این مشکل در نظر گرفته شده است؟

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=308817

ثبت نظر

-