خودکفایی در تولید ۴ قلم کالای اصلی مرتبط با کرونا

  • کد خبر : 308563
  • 16 آذر 1399 - 7:34
خودکفایی در تولید ۴ قلم کالای اصلی مرتبط با کرونا

 

تهران (پانا) – رزم‌حسینی گفت که خودکفایی در تولید در ۴ قلم کالای مهم مربوط به تجهیزات مبارزه با کرونا که وزارت صمت مسئول بوده، به تولیدات خوبی رسیده‌ایم.

به گزارش شاتا، علیرضا رزم حسینی وزیر صمت در پایان نشست کمیته تدارکات و پشتیبانی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه در ۴ قلم کالای مرتبط باکرونا، به تولیدات خوبی رسیده‌ایم تصریح کرد: در تولید ماسک مازاد تولید داریم و تولیدکنندگان تقاضای صادرات دارند.

 

خودکفایی در تولید

خودکفایی در تولید اکسیژن

وی ادامه داد: در زمینه تولید ونتیالتور نیز دو کارخانه بزرگ در حال تولید و تامین نیاز وزارت بهداشت هستند و متقاضی صادرات نیز هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در زمینه تولید دستگاه‌های اکسیژن ساز نیز واحد‌های تولیدی آمادگی تولید و تامین نیاز وزارت بهداشت را دارند.

رزم حسینی در خصوص تامین اکسیژن بیمارستان‌ها نیز، بیان کرد: فولاد کشور (اصفهان، کرمان، یزد و برخی استان‌های دیگر) بصورت رایگان اکسیژن به بیمارستان‌ها تحویل می‌دهند.

وی اعلام کرد: با همکاری و تعامل همه تولیدکنندگان و دست اندرکاران در تجهیزات مرتبط با کرونا در کشور به خودکفایی رسیدیم و این روند همچنان ادامه دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص صادرات اقلام مرتبط با کرونا نیز، گفت: بنابرتقاضای وزارت بهداشت اگر در کالایی مازاد نیاز داخلی داشته باشیم، مجوز صادرات هم خواهیم داد.

 

>>> بیشتر بدانید:

توصیه‌های کرونایی؛ ایجاد زخم و تحریک پوستی عوارض استفاده از ماسک؛ از پوستتان محافظت کنید

بکارگیری بالگردهای ایزوله برای انتقال بیماران کرونایی

گوزن های گرسنه در تعقیب عابران پیاده / بیمار کرونایی در آغوش پزشک

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=308563

ثبت نظر

-